Gå til innhold

Burde jeg få han til å møte opp på skolen?

Anbefalte innlegg

Mannen min har ei nydelig datter fra før som skal begynne på skolen.

Dette barnet ble til under one night stand...og hun lurte han(sier hun selv)....(ja vet mannfolk skal sørge for kondom osv ov..men hennes ord)...

Nå er barnet 6 år og skal begynne på skolen. Han vil ikke møte opp sammen med moren til barnet og stefaren pga han skjemmes over de(de er i kontakt med BV, har aldri unga selv og diverse)...(de har heller ikke nevnt noe)

Skal jeg "tvinge han"? Burde jeg og han gå sammen kanskje?vet jo ikke om det blir godkjent heller da...

Det er jo en viktig dag i jentas liv...men jeg vet ikke helt?

Fortsetter under...

Om han ikke har noe samvær med ungen og har stilt opp for henne frem til nå bør han ikke bare dukke opp på første skoledag og gjøre den vanskelig for henne.

Hvorfor har han ikke noe samvær med ungen sin?

Om han er en riktig farsfigur for jenta og stiller opp med jevnlig samvær ol synes jeg han bør møte, men det lureste er vel å spørre jenta hva hun mener.

Om han derimot har sjeldent samvær og i praksis bare er en som betaler bidrag ville jeg droppet det.

Hvis han skammer seg over jentas mor og mener hun gjør en dårlig jobb, bør han vel i første omgang forsøke å få hovedomsorgen for jenta selv.

Jeg er sikker på at den lille jenta vil syns det er kjempestas hvis dere også kommer. Det er en stor dag for en liten jente, og hun ser jo at de fleste andre også har sin pappa der.

Dere har helt sikkert deres (gode) grunner til det, men jeg må bare spør - hvis barnemor har så dårlig kontroll på livet sitt at hun ikke klarer å ta seg av de på godt nok vis, hvorfor søker ikke bf om hovedomsorg, ev 50/50 i det minste?

Annonse

vi har et godt forhold jenta og jeg:)

Men jeg føler innerst inne at samboeren min ikke bryr seg så veldig pga hvordan moren er/gjør...men det skal jo ikke gå utover barnet.

Men ja han har samvær og betaler bidrag.

moren nekter å gi hovedomsorgen til faren. Hun gjør det for penga...får barn altså. Helt sykt spør du meg, men jeg vet ikke hva jeg kan gjøre oppi alt det her. Kan jo ikke tvinge mor...men orker ikke gå inn på det her nå...

Det blir jo litt feil og gi opp på det grunnlaget, for retten kan jo "tvinge" mor...

Men dette er en annen diskusjon, og ikke det du spurte om, så jeg beklager at jeg brakte det på banen:)

Lykke til med første skoledag, håper det blir en flott dag for jenta deres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...