Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #1 Del Skrevet 21. august 2011 Jeg er ikke alenemamma, men jeg har en mann som er borte på arbeid annenhver uke. Nå har vi et barn som vil være 22 mnd ved termin, og samtidig som jeg gleder meg veldig, må jeg si at jeg gruer meg til ukene alene. Mini sover ikke så veldig godt om natta nå , men jeg håper det vil endre seg. Han har fulltidsplass i barnehagen da, så han bli ikke hjemme på dagtid. Men så har vi jo morgen, natt og kveld da - samt annenhver helg... Blir veldig glad for noen gode råd fra dere om hvordan hverdagen kan organiseres på en grei måte ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143496772-dere-som-er-alene-med-to-tette-sm%C3%A5-hvordan-organiserer-dere-hverdagen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #2 Del Skrevet 21. august 2011 Jeg er heller ikke alenemor, men er som du mye alene med ungene likevel. Du må bare ta det litt som det kommer, ungene tilpasser seg og du tilpasser deg, det kommer til å gå helt fint. Noen tips har jeg likevel, legg dere tidlig om kvelden. Det er gull verdt å ha unger som våkner av seg selv og er uthvilte om morgenen, om man er oppe tidlig slipper man stresse om morgenen. Når jeg har hatt nyfødt baby har jeg lagt denne til slutt. Prøvd å få ammet før kveldstellet begynner så den minste er rimelig tilfreds, da kan den ligge på badegulvet mens du steller den eldste, babyen kan også bli med inn i sengen til eldste. Du kan ha en unge i hver armkrok mens du synger litt eller noe. Unge nummer to må tilpasse seg mer enn unge nr en, er det på tide å hente i barnehagen ja så må babyen vekkes. Etterhvert tilpasser gjerne barnet seg så det er våkent på de tidene av dagen du må ut av huset med han eller henne. Nå har jeg fire ganske tette barn da, så å bare ha to barn å ta seg av alene er jo rene luksusen Men jeg husker det var litt overveldende i begynnelsen, jeg var temmelig sliten i månedene etter at vi fikk nummer to. Du må bare senke skuldrene, puste med magen og ikke sette så høye krav til deg selv. Det går helt fint skal du se. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143496772-dere-som-er-alene-med-to-tette-sm%C3%A5-hvordan-organiserer-dere-hverdagen/#findComment-143496844 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå