Gå til innhold

Tips om vogn til norsk vinter?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Barn nummer en ble hos oss født i det varme utland og vi kjøpte ei ganske enkel, tynn vogn med små hjul. Nå ventes barn nummer to i januar i snølandskapet i midt-Norge og vi lurer veldig på hvilken vogn vi bør kjøpe. Har hørt mye om Emmaljunga men har også hørt at de er veldig tunge. Noen som har tips og kan fortelle mer om hvilken vogn som passer til nyfødt på vinterstid? Kjekt om det er combivogn.

Alle råd mottas med takk :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143496738-tips-om-vogn-til-norsk-vinter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Simo eller emmaljunga med ordentlige hjul , 4 stk. Er best på masse snø :)

Den er veldig stabil og fin, ikke sååå tung som alle skal ha det til.

Men har du en veldig liten bil og skal ha vogna mye inn og ut av bilen så kanskje velg noe annet.

Vi har fått tips om X-lander XA og har bestilt denne fra utlandet. Vi får den om ca 2 uker. Vi skal bo i Midt-Norge de første månedene i den lille podens liv, men flytter til Svalbard når han er 3 måneder. Da er det greit å ha ei vogn som er lett, men som tåler mye vær og tåler mye snø!

http://karolina.webexpressen.no/x-lander/x-lander-duo-xa-2010-carbon-bilsete-x-car-svart

Likte godt videoen på denne siden og det gjorde min ingeniør-ektemann også ;-)

Lykke til!

Annonse

Folk har ulik smak, men jeg har vært veldig fornøyd med TFK joggster på vinteren. Har testa både med nyfødt (januar faktisk) og større barn i midt-norge. Med UV netting på både bag og sportsvogndel ble de lune nok for min deli, selv om sportsvogndelen ikke kan sies å være av de luneste i utgangspunktet.

Easywalker qutro er faktisk veldig bra på vinterføre. Dette blir andre vinteren vi går i møte med en baby. Svingbare hjul som du låser når du går i snøen. Jeg var veldig skeptisk til om denne vognen klarte vinteren men har vært strålende fornøyd. Dessuten er bagen stor, vår gutt brukte denne til han var 6 mnd med vinterpose og greier. Han er normal str. Når han ble 6 mnd ble det rett og slett for kjedelig å ligge i bagdele og derfor byttet vi til sportsvogndelen.

Lykke til!!!

Hei! Jeg bor i Midt-Norge og kjøpte emmaljunga edge duo til førstemann som var januarbaby. Er storfornøyd med vogna og nei, den er ikke så tung som alle vil ha det til. Kanskje litt stor, men desto bedre plass til pose og baby i bag og sportsvogndel. Synes Simo sin er større og "gynger" mer når du triller. Og så er det lufthjul på Emmaljunga som er best.

Anbefaler den. Her i Tr.heim som også er snørik på vinteren så kryr det av Emmaljunga vogner :)

• 2 uker senere...

Hei! Vi bor også i midt-Norge og hadde bugaboo cameleon med vinterhjul til vår vinterbaby. Lett og god vogn som er super å trille, synest jeg:-) bagen er veldig stor, med god plass til vår voksipose. Og vi trillet mye, på alle slags underlag og føre. Solgte den til min svigerinne som er mye lavere enn meg, hun liker den og veldig godt. Har i tillegg to bekjendte til som har denne vogna, og nå til fjerdemann som kommer i november, blir det denne vogna. Prøvde emmaljunga sin, men siden jeg er litt plaget med ryggen synest jeg at for meg ble den for tung å løfte og trille på. Men, alle er vi forskjellige! Gå i butikken og prøv! Lykke til!

Nå bor vi i Bergen men vi hadde en del snø i vinter. Jeg kom kjempe fint frem alle steder med Emmaljunga city crossen vår å var virkelig glad for at jeg valgte den med store hjul når jeg så hvor mye andre strevde med å komme frem, blant annet de som hade vogner som emmaljunga Nitro city (små svingabre forhjul fremme)

Ellers funker jo vogne med svingbarehjul også så lenge de kan låses å ikke er pittesmå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...