Gå til innhold

Fødselshistorien :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne blir nok litt lang for det var ikke bare bare å få i gang denne fødselen hehehe:)

Jeg ble innlagt på obs-post på torsdag, 12 dager over tiden. Der ble det først tatt en sparketest. Denne var de ikke fornøyd med. Måtte ta flere ganger men testene ble ikke noe bedre. Etter det ble det tatt en ultralyd for å se hvordan lillegutt hadde det. Har var resultatet veldig lite forstervann og at gutten ikke hadde det helt bra i magen. Han ble estimert til 3700 gr. Så sjekket legen modning og åpnng. Lite modent og 1,5 cm åpnng. Etter dette ble det bestemt at jeg skulle få satt inn ballong for å få fart på modningen. Denne satt inne i 24 timen. Ikke noe effekt av det :( Så fredag morgen ble første modningtab satt. Etter 6 timer var det nye sjekk. 3 cm åpning med fremdeles så umodent at de ikke kunne ta vannet. Tab 2 blr satt. Etter 6 timer og ny sjekk var det lite forrandring. Dette var fredags kveld. Da brøt jeg fullstendig sammen. Tab 3 blir satt. Sliten og lei som jeg var, gråt jeg halve natten. Skulle egentlig hatt en ny sjekk kl 5 i morges, 14 dager over, men det var rimelig travelt så det ble ikke gjort. Jeg var så likegyldig på dette stadiet at jeg ikke brydde meg. Nå var virkningen (som ikke var der uansett) av tab gått helt ut. Kl 07:30 begynner riene. Å de kommer tett. Dette ser jo jormødrene og hun vil sjekke meg igjen. 5 cm . 1/2 time senere 7 cm. Var så vidt jeg kom meg over fra obs til føden før jeg måtte presse. Lillegutt fikk elektrode på hode siden testene han hadde vært så dårlig. Når han står i åpningen synker hjertelyden dramatisk og jordmor bestemmer at hun vil legge ett lite snitt så vi kan få han ut. Kl 09:28 kommer den nydeligste prinsen ut med navlesnoren ikke mindre enn 3 ganger rundt halsen. Han skriker med en gang :)

1 time og 45 min med åpningsrier og 15 min med pressing. Vedig intenst, men alikavell en kjempefin fødsel :) En drømmefødse som jordmor sa. Nå er vi hjemme og koser oss. Lilleprinsen er veldig rolig enn så lenge og hele familien er forelsket <3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt å høre alt gikk bra, selv om det tok TID!!!! Nå må dere bare kose dere med prinsen og nyte dagene:))

Gratulerer så mye, Petrine. Endelig er det over!

Sender klemmer med jungeltelegrafen:)

Skrevet

Så kjekt :) Syns du hadde en laaang "ventetid" men en utrolig "kort" fødsel :D Kose dere masse!

Skrevet

Gratulerer så masse:) etter en lang ventetid fikk du endelig premien :)

Lykke til videre med barseltid

Skrevet

Grattis:0)

Hvilket sykehus hade du, siden du gikk 12 dager over?

Skrevet

Gratulerer endelig:) Hvor stor og lang var prinsen?

Skrevet

Takk alle sammen :)

Jeg fødte ved Haukeland.

Ser jeg glemte litt småting men det er ikke så farlig hehehe. Prinsen var 3670 gr og 51 cm.

Skrevet

Så bra at alt endte godt! Kos dere med prinsen, det har dere ihvertfall fortjent! . )

Skrevet

Gratulerer så kjempemye!! Var litt å gå igjennom det der, tålmodighetsprøve med å gå så lenge på overtid og med alle de tablettene osv! men godt det endte bra og at du har lillegutt i armene dine nå, vel fortjent! ;) KOS dere så masse med prinsen :) klemmer.

Skrevet

Gratulerer så mye :) Da har vi vært på KK samtidig, morsomt :)

Jeg fødte på storken da, regner med du var på føden siden det var litt komplikasjoner..

Nyt tiden, det gjør vi <3

Skrevet

Gratulerer så mye :)

Skrevet

Endelig kom han !!gratulere så masse og lykke til videre...:)

Skrevet

Gratulerer så mye Petrine! Lang ventetid, men gull verd :D

Skrevet

Gratulerer så mye!! Så godt at du kom i havn til slutt!! Deilig å være ferdig, sant ;)

Stor klem!!

Skrevet

Takk alle sammen :)

Ja det er deilig å være ferdig. Vi storkoser oss, selv med såre brystvorter og litt andre småplager. Men det klager jeg ikke på for det er "penutts" i forhold til det som var :))

Gratulerer så masse til alle dere andre som også har født nå :)))

Og så sender jeg masse fødestøv til dem som går å venter :)

Klemmer.

Skrevet

Petrine!! Gratulerer så masse, masse!!! Endelig kom prinsen din...

Skulle ha vart her inne for lenge siden, men har ikke hatt nett på en stund, og oj som jeg tenkt på deg!:)

Har lurt så på hvordan det gått og når du fødte...

Det høres skikkelig tufft ut det der, eller jeg vet at det er det. Overtiden og igangsettingen... det er en skikkelig prøve. Stakkers deg som måtte gråte og bli så lei deg.. du var sikkert heeelt utslitt. Føler med deg. Godt det er over.

Fint at det gikk bra tilslutt, men visst er igangsettingsrier fryktelig vonde..? De kommer så tett... ikke moro. påtvinget på en måte, som at man kjenner at kroppen ikke er helt klar. I hvertfall opplevde jeg det slik, men det er sikkert forskjellig som alt annet ..

Uansett, godt å høre om forelskelsen og at dere koser dere! Håper vi snakkes videre i neste forum.

Klem! Anna

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...