Gå til innhold

Galt å bruke lekegrind mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Småttingen her stortrives i lekegrinda og har det trygt og godt der. 9 mnd gml snart. Sier klart i fra hvis selskap ønskes eller lignende. Vi er stort sett i samme rom (evt innom kjøkken for å ordne mat og sånn eller henger opp klær i full fart).

Er det da galt å la h*n være der en del? Leker fint på egen hånd. Mykt underlag å falle på..

(Vi har så utrolig upraktisk hus med masse skarpe kanter og annet skummelt.. og ja, vi har sånne hjørnebeskyttere til bord og sånn og har trappegrinder)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei,vettu,det syns jeg ikke.

Her er også lekegrinden flittig brukt. Jenta er 10 mnder og en stabeis uten like med sterke meninger.

Men hun kan sitte leeeenge i lekegrinden sin og pludre! Og sier klart ifra om hun vil ha selskap. Som regel så er det jeg som tar henne utav der før hun har begynt å bli rastløs.

Så lenge hun trivest oppi der kommer vi til å bruke grinden når vi må.

Veldig praktisk når man skla vaske og gjøre annet husarbeid. :)

Skrevet

Eg syenst det bare er bra å ha de oppi lekegrind om man har masse dill dall som de kan skade seg på når de er så liten....

Sitter der å leker er jo bare kjempe trmin for hjernen og utviklingen å vere litt alene å putle på :)

Dt er jo ikke dermed sagt at de bor oppi der...... Er jo ikke hele livet de skal sitte der heller så de få mnd/årene de burker den har de ikke noe skade av de synest eg :)

Skrevet

Jeg vil ikke si det er galt, men samtidig ser jeg ikke poenget. Vi har to barn og har aldri hatt lekegrind. Jeg vil heller sørge for at stue og kjøkken (som er der de oppholder seg mest) er trygt for dem og at de får utfolde seg og bevege seg fritt. Å sitte og leke i en bitteliten lekegrind høres utrolig trist ut for min del, mine har krabbet og ålt rundt i hele rommet og kost seg med å utforske, leke og rett og slett være fri.

Skrevet

Poenget er jo at det er trygt! Jeg bruker lekegrind når jeg går ut av rommet, hvis jeg skal sette på klesvask, gå på do osv. Jeg tror han synes det er koselig å sitte der og ler når jeg setter han oppi. Vi bruker andre leker i lekegrinda enn på gulvet slik at det skal bli litt spennende. Når jeg har satt på klesvaska sitter han mer enn gjerne lenger og jeg lar han sitte, han leker fint selv. Jeg har han nok i løpet av en dag 1/3 på fanget, 1/3 på gulvet og 1/3 i lekegrind. Han blir fortere sliten og utålmodig av å leke på gulvet, så her fungerer lekegrind strålende og jeg har ikke dårlig samvittighet for at jeg bruker den ;)

Skrevet

Sier seg selv at jeg synes dette er veldig ok. :)

Kjøpte lekegrind for lenge siden og den skal tas i bruk når behovet kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...