Gå til innhold

Visst jeg skriver at jeg jobber i butikk. Ser dere ned på meg da?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, ikke så lenge du trives med det. Vi er alle avhengig av renholdere, butikkpersonale osv..

Om du mistrives, men ikke tar tak i livet for å få en jobb du liker, kan det hende jeg ser litt ned på deg. Men mye er avhengug av situasjon, også. Om livssituasjonen forøvrig tilsier at du ikke kan prioritere deg aelv, er jo det en helt annen sak enn latskap..

Hvorfor er det egentlig så viktig at alle skal ha så høye ambisjoner i forhold til jobb? Det finnes da så mange andre arenaer i livet!

Jeg har alltid vært skoleflink og har utdanning,men helt ærlig så har jeg ingen ambisjoner i forhold til jobb utover å ha en jobb jeg trives i! Om jobben består i å jobbe i butikk, sortere post, kjøre buss eller annet er meg hoppende likegyldig så lenge jeg trives og ikke gruer meg til jobben!

Jeg har barn, en rik fritid og hobbyer som jeg liker å bruke intellektet og kreativiteten min på. Det gir meg det jeg trenger, jeg trenger ikke en krevende jobb i tillegg. Når jeg går hjem fra jobb så vil jeg ha kapasitet og lyst til å drive med "mine" ting.

I dag er det liksom blitt sånn at jobb og karriere, det å komme "langt", er det viktigste i livet. For meg, og mange andre, så er det faktisk ikke sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...