Gå til innhold

Plutselig sulten...??

lillelykkelig ♥ jenten min ♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har merket den siste uken at småen har våknet 2 timer tidligere enn hun pleier på første amming om natten.. hun pleier som oftes å få mat når hun ligger seg (19-1930) også våkne 0130-0230, men nå har hun våknet rundt 2330.. Hun har da faktisk spist rundt 260 ml mme før hun har sovnet... begynte med grøt idag, og siden hun har våknet så tidlig byttet jeg ut 2 skjeer mme med en skje grøtpulver i siste flaske... hun slukte hele flasken på 200ml, og drakk deretter nesten 100ml til.. brukte vel 1 1/2 time på dette.. hun spiser rundt 130ml mme om dagen, hver 3 time..

Hadde sviskemos i grøten hennes idag, og hun bæsjet hele 3 ganger, så ikke ut som hun var noe plaget med magevondt.. er forresten 4 mnd. Hun har sovet myyye i dag, og var også i strålende humør etter siste flasken..

Skal hun få mer mat eller hva? Jeg er så usikker på dette med grøt og smaksprøver..jeg ville ikke bytte ut så mange skjeer mme med grøtpulver i flasken siden det er første dagen hun får grøt..

Vet at de hamstrer mat for natten, men hun har aldri spist så mye før...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normalt at de har en økeperiode rundt 4mnd alder :D

Det er også en periode hvor mye skjer, så er ofte at baby er mer urolig/våken på nettene.

Prøv evnt å tilby litt mer melk pr flaske om dagen, så skal du se det roer seg etter noen dager :D

Og apropo innføring av grøt/smaksprøver, så ikke stress med det, ta en dag av gangen, det kan ta lang tid før de er oppe i en porsjon grøt. :D

ta en teskje i et par dager, så gir du to, osv.

Lykke til!

Skrevet

Jeg lager alltid 200mml på hver flaske i tilfelle hun spiser mer.. noen ganger spiser hun 150, en sjelden gang 180..

Ja, jeg gir henne to-tre skjeer med grøt etter første lur.. hun er ikke helt vant med denne skjeen, så må gi henne en halv om gangen. Grimasene viser ikke begeistring, men hun smatter nå det i seg, hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...