Gå til innhold

Andre her inne som har tatt Pergotime???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått beskjed om å bruke pergotime på vårt neste forsøk på inseminering, er det andre her inne som har erfaringer me disse tablettene? Er det stor "fare" for tvillinger f.eks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde akkurat min andre omgang med pergotime for litt siden. Første omgang så hadde jeg to egg, men det ble ikke noe klaff, denne gangen hadde jeg bare et egg når vi inseminerte, og vet ikke noe før om et par uker enda. Vet at det ofte er fare fare for at flere egg løsner ved stimulering, men ble fortalt at de ikke inseminerer hvis det er for mange egg.

Skrevet

Ja, jeg har hatt tre runder med Pergotime og en runde med Tamoxifen som er noe av det samme. Har ikke hatt flere en ett til to egg ved scanning på insem.dag Foreløpig uten resultat, venter nå på å teste etter forrige forsøk for 11 dager siden.

Lykke til:)

Skrevet

Hvis du skal ta pergotime må du til scanning før inseminering. De må sjekke at det ikke er så mange egg som ligger klar til å bli sluppet. Det er en ganske stor risiko for at det kan bli sluppet 2 egg samtidig.

Skrevet

Jeg har tatt en enkel kur med Pergotime ifbm inseminering. Fikk da veldig stor respons og hadde 4 follikler > 17 mm og fikk derfor ikke inseminere den syklusen. Men tror ikke det vanlig med så mange, uansett en hvis risiko for tvillinger er det jo. Ellers så er Pergotime hard mot slimhinna, men litt individuelt.

Skrevet

Jeg tok pergotime 3 av 4 ganger og er glad for det.

Var hos gyn og målte foliklene før avreise, siste gangen var det 4 egg. Så før insem i DK, destruerte legen det ene egget og det ble tvillinger ut av det. Men den ene greide seg ikke, dette så de i 7. uke.

De andre gangene tror jeg det var 2 og 3 egg.

Jeg skal uten tvil ta pergo, hvis det blir en neste gang også :)

Det er visst veldig vanlig å "miste" den ene når det er snakk om tvillinger, uten at en merker noe.

Vi er nå 17+2 <3

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...