Harfåttprinsen:) Skrevet 20. august 2011 #1 Skrevet 20. august 2011 Nå nermer det seg veldig Jeg har 30 dager til termin.... Og gleder meg veldig nå, til og treffe prinsen Gleder meg også til og få kroppen min for meg selv:) Håper å håper han vil komme ut litt før Ellers begynner bekkenet og skrante litt,men med endel hvile går det bra Gleder meg til jordmortime tirsdag kanskje han har festet seg? Håper det Hvordan er det med dere? Har dere lang tid igjen? Har babyn festet seg? Når skal dere til kontroll neste gang ? Ha en fin fin helg
bennimin Skrevet 20. august 2011 #2 Skrevet 20. august 2011 Jeg har 36 dager igjen til termin, men skal ha planlagt ks og det skjer ca en uke før, så 19.sept. kommer tulla. Gleder meg masse. Jenta ligger framdeles "feil vei", noe hun har gjort de siste mnd, så ser ikke ut til at hun vil ligge med hodet ned. Jm og lege sier det ikke gjør noe så lenge jeg skal ha ks. Men hun må ha en ekstra ul av hoftene og mulig bruke pute. Noe jeg håper hun slipper stakkars liten :/ Har hatt en del vondt i ryggen siste ukene, men etter behandling hos ostopat (3 behandlinger) så er jeg fin igjen. Kjenner selvfølgelig litt hvis jeg gjør husarbeid eller annet fysisk opp og ned arbeid, men ikke noe å klage over. Jeg skal til kontroll hos lege om en god uke og til jm uka før ks.
cathrineedv19 Skrevet 20. august 2011 #3 Skrevet 20. august 2011 Jeg har termin 13 september, 24 dager til termin. Var på kontroll på Onsdag og lillegutt har ikke festet hode, men Jordmor sa han lå godt nede i bekkene, og kom til og feste seg når som helst Jeg skal faktisk ikke på kontroll igjen før 5 september til legen min. Syns det er litt rart forde jeg ha gådd til jordmor 1 gang i månden frem til nå, og har ikke time til jordmor før 12 september, dagen før termin.. hmm.. Men hva skjer om fødselen starter og han ligger bare med hode ned,og ikke har festet hode ?
Septemberknøttet Skrevet 20. august 2011 #4 Skrevet 20. august 2011 36 dager igjen!! Gleder oss vilt til å få møte lille snuppa! Var på kontroll på fredag, hodet godt ned i bekkene men ikke festet helt! Hun har ligger ned i mange uker allerede:-) 2 uker til neste kontroll hos lege! Bekkene mitt er vondt, er sykemeldt og alt går sakte om dagen... Gleder meg til å kunne gå ordentlig igjen! Lykketil videre! )
Nosferia *gravid med nr.2* Skrevet 20. august 2011 #5 Skrevet 20. august 2011 Termin 1.september her Så her nærmer deg seg veldig gitt!! Jenta vår, Anna, ligger med hodet ned og har gjort det siden uke 18 Å på kontroll på torsdag, fikk jeg vite at hodet var festet seg godt nede i bekkenet! Lykke! Hatt 2-3 dager med noe jeg innbiller meg er maserier. (er førstegangs, så vet jo ikke hvordan det kjennes ut) Er ulikt kynnere, og kjennes ut som pulserende smerter i korsryggen, litt sånn brennende følelse. Ikke regelmessig, og ikke så vondt at det ikke går helt fint å fungere normalt Ha en fin kveld alle sammen!
Knotten & lille persille Skrevet 20. august 2011 #6 Skrevet 20. august 2011 24 dager til termin. Gleder meg til å få igjen kroppen min og kunne kose med lillejenta mi på 2 på fanget igjen:) Bortsett fra det er jeg ikke klar for fødsel enda. Synes svangerskapet har gått altfor fort og kunne godt ventet enda en mnd. Har bekkenløsning og cts, men er så lite klar for våkenetter kjenner jeg! Lille i magen ligger med hodet ned, men forventer ikke at hun fester seg siden hun er nr 3 i flokken. Går til jordmor hver 2. uke og har gjort det siden juni pga kraftige kynnere og cts'en. Gikk en uke over termin sist så belager meg på det denne gangen også. Skal til akupunktur for bekkenløsningen til mandag og da skulle hun sette noen modningsnåler også så det blir jo litt spennende, har aldri forsøkt akupunktur før. God helg:-)
Christine*harblittmamma*Casper Skrevet 20. august 2011 #7 Skrevet 20. august 2011 termin 6.september her så bare 17 dager igjen... men det går jo sååå treigt.. hodet er festet ifølge jm på mandag gleder meg til lille leieboeren ser dagslys, og jeg får kroppen min tilbake, og er kvitt smerter og plager
<3baby 3<3 Skrevet 20. august 2011 #8 Skrevet 20. august 2011 har termin 13.september og nå er det ikke lenge igjen til fødsel og vondt, men gleder meg veldig til å møte lillegull hodet er helt festet og har vært det siden uke 35-36, selv om dette er tredjemann. er litt stiv i bekkenet/bena nå de siste ukene, sikkert fordi babyen ligger så langt ned i bekkenet. ellers er formen bra.
kakristine Skrevet 20. august 2011 #9 Skrevet 20. august 2011 termin den 9 sep , men blir sott i gang den 1 hvis det ikke er skjedd noe til da. så krysser fingrene for at det skjer noe før
Askepott 3 barnsmor Skrevet 20. august 2011 #10 Skrevet 20. august 2011 jeg skal ha planlagt ks den 9 sept så nå er det bare 20dager igjen! har fra før 2 jenter og venter enda en jente..blir nok litt rart når babyen kommer siden barnefar til alle 3 bestemte seg for at han ikke ville fortsette forholdet og dro for snart 8mnd siden. Jeg gleder meg veldig til å møte min lille Selma. Har hatt en del kynnere i det siste så gleder meg til å bli ferdig nå.
pregnito Skrevet 20. august 2011 #11 Skrevet 20. august 2011 Heihei . Jeg har termin 3. sept.. 14 dager igjen. Gleder meg sykt til å få henne ut Jeg var på kontroll i går.. fikk modningsakupunktur.. Jordmoren sjekket også mormunn.. var 2 cm.. Jeg tror slimproppen gikk i morgest.. Har en del vondt i ryggen akkurat nå.. Skal til jordmor neste uke.. på tirs og tors for å få nye runder med modningsakupunktur. Håper det funker Ellers så har jeg fått sykt mye vann i kroppen og beina er veldig hovne.. Har et lite håp om å få før termin, men blir sikkert å gå over tiden som veldig mange andre førstegangsfødende..
Hobbiten Skrevet 21. august 2011 #12 Skrevet 21. august 2011 Termin 24/28 sept. 34/38 dager igjen Har et svært vanskelig svangerskap denne gangen, mye smerter. Har hatt ødem 3 i to mnd nå!! Er helt stiv, og vansker med å gå. Gleder meg såååååå mye til å treffe lillemor, og bli kvitt smertene. Lykke!!! Håper hun vil komme litt før da Ellers har jeg mye og sterke kynnere, stikninger og mensmurringer. Håper det er modning/festing på gang:)
Millepille Skrevet 21. august 2011 #13 Skrevet 21. august 2011 Her er det 30 dager igjen. Jeg har igjen to dager på jobb før jeg gir meg og gleder meg til å være i mål med det. Det samme gleder jeg meg til med huset. Det har vært mange prosjekter her hjemme nå og vi nærmer oss. Ellers er formen mye edre etter sommerferien. Kroppen min hadde utrolig godt av en pause. Plager har jeg ikke så mange av lenger, men jeg soveer veldig dårlig. Jeg våkner etter et par timer med leggkramper og urolige bein og da må jeg ofte bare stå opp noen timer. Så den der "sov godt nå mens du kan" lever jeg ikke helt opp til. Eller hadde jeg planlagt ks sist og er derfor veldig spent på når fødselen starter. Jeg tenker ofte at "kanskje dette er et tegn?" Forrige uke var hodet delvis festet.
Light of my life Skrevet 21. august 2011 #14 Skrevet 21. august 2011 Er førstegangs med termin 28 sept (38 dager igjen i dag). Menstermin er 23 sept så håper den stemmer ettersom jeg begynner å bli veldig lei av å gå gravid nå, og utålmodig etter å hilse på lillefrøken. Sliter med lite søvn siden jeg er oppe å tisser 3-6 ganger per natt. Er sliten hele tiden, bekkenplager, uvel, svimmel, og masse rare vonter, så skal bli digg å få tilbake kroppen ja! Er sykemeldt frem til permisjonen starter så tar det helt piano og tusler bare rundt hjemme - deilig. Legen påstod når jeg var der på onsdag at hun har snudd seg riktig vei, men jeg kan ikke skjønne annet enn at hun ligger på tvers...? Hun sparker jo kun på høyre side, og jeg kan kjenne hodet på venstre side noen ganger. Skal til jordmor om litt over en uke igjen så blir spennende å høre hva hun sier! Skal på fødselsforberedende kurs på Ullevål på torsdag - det gleder vi oss til! Har også meldt meg på ammeurs om et par uker: ivrig førstegangs - jepp det er meg Lykke til fremover mot den store dagen alle sammen
Sololight Skrevet 21. august 2011 #15 Skrevet 21. august 2011 37 dager til termin 27. september. Tredjemann som kommer her, så han har ikke festet seg enda. Har hatt mye migrene og synsforstyrrelser siste uken, ellers har jeg egenlig lite vondter og plager. Nesten litt for lite, selv om jeg blir fort sliten og er mye trett. Forrige gang hadde jeg 3 cm åpning, mye kynnere og modningssmerter på denne tiden, og fødte 8 dager før ul termin. Denne gang er det totalt umodent og jeg har fått beskjed om at jeg kan belage meg på å gå over tiden.. Synes heller ikke at bebis tar så stor plass i magen enda, så han skal nok få vokse litt til før han kommer. Ny kontroll med ul på onsdag, gleder meg til det:-)
jobber med saken har klart det Skrevet 21. august 2011 #16 Skrevet 21. august 2011 16 dager igjen her:) Termin 6 september. har vært ganske uvel de siste dagene. Masse regelmessige kynnere som gir seg etter noen timer... Leser at mange vet hvor stor åpning de har osv... hvem er det som sjekker dette?? Jeg har ikke vært hos jordmor og hos legen har jeg alltid hatt buksene på
Harfåttprinsen:) Skrevet 21. august 2011 Forfatter #17 Skrevet 21. august 2011 Såå koslig at det er så mange som har svart Jeg vet ikke om jeg har kynnere.. Er som sakt førstegangs.. Jeg har endel "stikking" i underlivet, Kan dette være modning?? I helgen har jeg sittet mye og tenkt på og håpet at han kan komme snart venter og venter..... Vil få unna fødselen... og få treffe gullet mitt.. Men er veldig takknemmelig for og vert frisk hele svangerskapet, og at jeg har litt vondt i bekkenet nå,er ikke noe jeg skal klage over... I dag har jeg kjent endel stikking i nedre del av magen.. Håper virkelig Jordmor sier at han har festet seg når jeg kommer til henne tirsdag... I dag er det 29 dager til termin den 19 september, en kvinne jeg vet av føde sin sønn idag, hun hadde termin 22sept.... Du spør om dette med moding, jeg har heller ikke blitt undersøkt hos lege/jordmor ang dette,... Ha en fin dag videre
09+11+15 <3 Skrevet 21. august 2011 #18 Skrevet 21. august 2011 Jeg har termin i september, har 33 dager igjen!! Uff det føles velid lenge. Vet ikke om hodet har festet seg, er så lenge mellom hver kontroll, skal på ultralyd på sykehuset 23 august (på tirsdag) så da får jeg jo se ordentlig hvordan det står til der inne. Gleder oss veldig til å treffe lillesøster
Mamma mø har snart 2 ♡ Skrevet 21. august 2011 #19 Skrevet 21. august 2011 34 dager igjen her, må si at tiden går veldig fort:) Håper den gjør det de neste ukene også, snuppa har ikke festet seg enda, tror ikke hun gjør det heller egentlig:) Storebror kom 4 dager før ul termin og håper på at lillesøster ikke har tenkt å plage mamsen med overtid:) Skal på kontroll fredag:)
2011 Skrevet 21. august 2011 #20 Skrevet 21. august 2011 Jeg har termin 8 september, og har 18 dager igjen til termin. Er super utålmodig, en del kynnere, mensenmurringer og nedpress. Har så lyst å føde snart, orker ikke ha magen der lenger. MEN, det er vel bare å smøre seg med tålmodighet!? Hun kommer nok snart
pregnito Skrevet 21. august 2011 #21 Skrevet 21. august 2011 Det var jordmor som sjekket dette hos meg.. var første gang nå da.. var ikke nødvendig, men jeg kunne velge selv om de skulle sjekke åpning til uken også..
Siripiri venter nr.3 Skrevet 21. august 2011 #22 Skrevet 21. august 2011 Termin 7. Sept, 17 dager igjen. Gikk over tiden med begge de to første så prøver å forberede meg mentalt på å gå over termin denne gangen også. Føles absolutt ikke som om jeg kommer til å føde med det første. Hodet ligger ned, men babyen ligger fortsatt høyt.
bebebe Skrevet 21. august 2011 #23 Skrevet 21. august 2011 Jeg har termin 20 sep og 30 dager igjen i dag Driver og skrur opp spinkelsengen og i skal få pakket den sykehusbagen nå.. har hatt en del vondter i dag, begynner å bli litt redd for at noe er på gang Håper baby holder seg der inne en liten stund til så vi får gjort alt klart
Cruella De Vil Skrevet 22. august 2011 #24 Skrevet 22. august 2011 Hei cathrineedv19. Jeg synes det er litt rart at du ikke har flere kontroller nå fremover, jeg fikk beskjed om at siste måneden skulle man kontrolleres hver uke, bl.a. for å sjekke blodtrykk, urin og sånt. Jeg ville ringt jm hvis jeg var deg og hørt om det er riktig at du ikke skal ha flere kontroller nå fremover. For min del startet fødselen sist med vannavgang uten at gutten hadde festet hodet (men lå riktig vei). Da måtte jeg legges inn og ble overvåket med sånt belte rundt magen for å måle hjerterytmen og elektroder festet til hodet hans for å måle... tja, ettellerannet. Jeg hadde misfarget fostervann også, da, så det hadde kanskje noe med saken å gjøre også. Uansett var det aldri noen fare med barnet, og jeg var ikke noe stressa eller redd, men det var litt kjedelig med overvåkningen fordi jeg da ble lenket til sengen lenge. Jeg ble satt igang, men det tok ca. et døgn fra vannet gikk til jeg fødte. Uansett må du nok ringe med en gang til sykehuset hvis vannet går, eller du får sterke rier og hodet fortsatt ikke er festet. Og så må du forholde deg veldig rolig, så han ikke finner på å snu seg i magen før fødselen. Men dette får du sikkert vite mer om på neste kontroll. Lykke til!
Harfåttprinsen:) Skrevet 22. august 2011 Forfatter #25 Skrevet 22. august 2011 Hei Jeg går til kontroll vær 14dag nå på slutten av svangerskapet, er nå i uke 36+3 Skal nåkk øke på med vær uke etter passert uke 37... ¨
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå