Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ny her på forumet å har ikke rukket gjennom alle innlegg enda, så mulig spørsmålet er stillt her før.

Dere som bruker time out i oppdragelsen (meg selv innkludert), hvordan gjør dere det utenom hjemmets fire vegger? feks hvis man er på besøk hos andre eller ute i marka? fjerner dere da barnet fra situasjonen å setter barnet i en krok eller under et tre osv??

Å gjør dere dette uansett hvor dere er, å uansett hvem som er til stede? mener jeg har hørt nåt om at man ikke skal krenke ungene sin verdighet fremfor andre, hvis dere skjønner?

• 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har nok aldri helt klart å gjennomføre timeout konsekvent. Tror likevel det er lurt å skjerme barnet litt for krenkelse, som du sier. Timeout kan fort bli misbrukt, jeg tror den viktigste effekten er at vi voksne får trukket pusten, slik at vi takler ungene bedre etterpå.

Men vi har noen ganger brukt bilen som timeoutsted når vi har vært i butikken (at den ene går ut med ungen mens den andre handler ferdig). Og trillevogna når vi har vært på tur. Vi har hedigvis ikke trengt å bruke timeout så ofte. Vi har kun brukt det når barnet sparka, slo eller lignende.

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi har brukt time out når vi er hos besteforeldre eller vennepar når det er noen vi kjenner godt og ungen føler seg "hjemme" hos. Vi har da hatt time outen på badet. Heldigvis har det ikke vært så ofte. :-/ De få gangene hun har kranglet i offentlighet har vi tatt henne ut til bilen og hatt time out sammen med henne der.

Skrevet

Hei. Denne artikkelen syns jeg er fornuftig:

www.minbarnehage.no/MinBarnehage/.../timeoutsluttmeddet.doc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...