-Blåklokke- Skrevet 20. august 2011 #1 Skrevet 20. august 2011 Jeg er gravid og har fortoppelse ! Får ikke sove om natta . får ikke ut avføringen og luften samler seg ekstremt, den vil heller ikke ut . Ligger med rompa i været hele dagen i håp om at luften skal komme ut men det er dårlig med det . jeg kjøpte biola og svisker. Leste en undersøkelse som ble gjort av svisker var mer effektivt i lengden enn avføringsmiddel. Det sto at 6 svisker 2 ganger daglig skule være svært effektivt. Er det ok og spise så mange svisker som gravid ?? TRENGER RÅD
Roselilly Skrevet 20. august 2011 #2 Skrevet 20. august 2011 Hvis det er helt krise så bland ut en teskje natron i et stort glass vann, og gjenta det med 1-2 timers mellomrom til problemet er løst Det gjør magen garantert løs! Hvis det ytterste er veldig hardt så kan det komme ut hardt, men det kommer da ut! Natron virker basedannende i kroppen og ved større mengder kan den gi løs mage, men det skal ikke være farlig. Når denne akutte "proppen" har løsnet ville jeg begynt å ta et daglig tilskudd med magnesium (vanlig dagsdose) og også begynt å ta gode tarmbakterier (f.eks. Bio-Dophillus fra BioLife på helsekosten). Er man lav på magnesium kan man også få problemer med å få ut avføringen! Magnesium kan også hjelpe på urolige ben og kynnere også, når den tid kommer. Tar man større dose magnesium så kan det også ha samme effekten som natron. Ikke bruk avføringsmiddel annet enn om du absolutt må, det løser bare symptomet, ikke problemet.
-Blåklokke- Skrevet 21. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 21. august 2011 hmmm hvor har du fått dette trikset ifra egentlig og hvordan vet du at det ikke er skadelig når du er gravid ?
KulPåMagen4 Skrevet 21. august 2011 #4 Skrevet 21. august 2011 Har det samme problemet. For meg hjelper det å ta et par ss linfrø sammen med et glass Biola hver dag. Det gjør susen Lykke til!
-Blåklokke- Skrevet 21. august 2011 Forfatter #5 Skrevet 21. august 2011 Knuser du linfrøene da? det sies jo at linfrøene kan passere rett gjennom kroppen uten og ha virkning om man ikke knuser dem har jeg lest..
Roselilly Skrevet 21. august 2011 #6 Skrevet 21. august 2011 Jeg jobber med behandling og man kan fint bruke det. Du skal bare bruke det frem til du får tømt magen, ikke som varig bruk. (Natron er i mange, mange år brukt på flere landslag ift å restituere seg raskere etter trening, men også for å unngå for mye syre i kroppen i konkurranser. "Bivirkningen" av større doser er at man kan få løs mage, utover det sies det å ikke være farlig. Det finnes en god del å lese på nettet om det, men jeg husker dessverre ikke linkene nå (utenlandske).) Siden natron er basedannende og bakterier og virus ikke lever når kroppens syre-base nivå er optimalt, brukes natron også til å ta forkjølelser o.l. Man kan også bruke det som skyllinger i vagina for å fjerne sopp der, og har da ikke bivirkninger som enkelte opplever med Canesten og lignende preparater. Jeg har ikke vært gravid enda, men bruker det selv innimellom. Har venninner som har brukt natron helt uten problemer under svangerskap. Det er ditt valg om du vil prøve - du SKAL være kritisk til sånne råd! Om du synes natron høres skummelt ut så kan du ta større doser med magnesium inntil magen løsner. Det tar litt lenger tid, men det fungerer det også. Det er kroppens måte å kvitte seg med for mye magnesium. Deretter trapper du ned dosen magnesium til et nivå hvor magen fungerer bra. Men viktig at du også tar gode tarmbakterier Håper du får løst problemet uansett metode du velger!
KulPåMagen4 Skrevet 21. august 2011 #7 Skrevet 21. august 2011 Nei knuser de ikke, tar de som de er og det har virkning. (så det suser). Vet at det er noen som sverger til å la de ligge i vann i noen timer først. Også er det jo selvfølgelig viktig å drikke MYE vann!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå