Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #1 Skrevet 20. august 2011 har en baby på 7mnd. Her i huset leker vi konstant med henne. Vi er i grunn litt sliten av å stå på pinne konstant med henne. Er det greit å la baby leke alene en liten stund uten at vi får dårlig samvittighet?
Ann-Kristin og William Skrevet 20. august 2011 #2 Skrevet 20. august 2011 Gutten min "leker" en del på gulvet på matta si alene, kan gjerne ligge der en halvtimes tid alene mens jeg lager middag/rydder osv. Ligger nede med han en del også, men han koser seg der alene med alle lekene innen rekkevidde Ruller rundt og styrer litt for seg selv Er viktig syns jeg at han kan ligge litt alene Han er 6 og en halv mnd forresten
Honningmelon Skrevet 20. august 2011 #3 Skrevet 20. august 2011 Jenta mi på snart 4 mnd ligger mye på gulvet eller i vippestolen for seg selv. Vi har tre barn, så det sier seg selv at vi ikke kan underholde bebisen hele tiden. Slik er det å være nr. tre Det positive er at hun er og blir veldig flink til å sysselsette seg selv da. Men, hun får selvfølgelig oppmerksomhet, og selv om vi foreldrene ikke underholder hele tiden, så er ofte en av søsknene hos henne.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #4 Skrevet 20. august 2011 Når ungen din er så "stor" som 7 mnd er det viktig at h*n er flink til å leke selv. Du trenger absolutt ikke underholde h*n hele tiden!
Busy_bee Skrevet 20. august 2011 #5 Skrevet 20. august 2011 Min er snart 7 mnd og jeg prøver så godt jeg kan og la ham leke alene en stund. Det varierer veldig hvor lenge han holder ut alt etter hvor trøtt han er etc. Tror også separasjonsangsten begynner å komme her, for noen dager går han i lufta om jeg forlater rommet i to sekunder. Andre dager holder han ut en stund lenger. Enkelte dager sitter jeg bare ved siden av ham og leser et blad o.l. og han leker i vei for seg selv. Synes også det er viktig at de lærer å kunne underholde seg selv så tidlig som mulig. Her har ihvertfall babygymen og lekematten vært uunnværlige.
sisten Skrevet 20. august 2011 #6 Skrevet 20. august 2011 Min er 4 1/2 mnd og ligger også litt på gulvet alene. Er gøy en liten stund men så klager han kansje litt for å få oppmerksomhet. Ligger 15 - 20 min før han er lei. Er litt viktig at han kan lære seg fra begynnelsen å trives i sitt eget selskap. Har 3 jenter som også gir han mye oppmerksomhet så han har plenty stimuli :-)
El1 Skrevet 20. august 2011 #7 Skrevet 20. august 2011 Sønnen min på straks 8 mnd leker mye aleine, han blir fort urolig av å sitte på fanget. Men jeg leker med han på gulvet også har jeg han litt på fanget før jeg flytter han til neste "stasjon". Feks, leker 15 minutter på gulvet, sitter 10 min på fanget, spiser mat en halvtime, sitter litt på fanget, ser en episode av Drømmehage, sitter litt på fanget... Osv. Dette fungerer veldig bra for oss og jeg synes det er viktig at han lærer å leke selv.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 20. august 2011 #8 Skrevet 20. august 2011 IKKE få dårlig samvittighet, en liten baby trenger ikke konstant stimulans og underholdning fra oss voksne! Heller nyte tiden nå, hvor de faktisk gidder å leke litt alene på gulvet, for det kan fort snu;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå