Gå til innhold

Herregud, jeg blir sprø av damene på "BLI GRAVID"-forumet

Anbefalte innlegg

El-tester, SA,MA, DPO, TR, åhh...jaaaa, nå har jeg alle de symtomene som jeg også har hatt de foregående 14 månedene, jeg er nok gravid denne gangen!

Og for en fallhøyde, de girer hverandre opp og tester alt det er mulig å teste. Temperaturmålinger, slimsjekk, el-tester og graviditetstester 10 dager før ventet mens.

Jeg forsøker selv å bli gravid, men må bare holde meg unna den gjengen der inne.

Jeg håper virkelig ikke de tjaser like jævlig på mennene sine, for der tror jeg sex kun skjer etter nøye beregninger og stoppeklokke :)

Fortsetter under...

Haha! Jeg er helt enig! Symptom-jakten er helt ubeskrivelig latterlig og det er ikke måte på hvor gravide de og hvor mange "sa" de har når mensen kommer likevel.

Morsom lesning, men jeg fatter ikke at de gidder.

der var det en som følte seg truffet ja;) Og igjen så blir jeg overrasket av enkeltes manglende evne til å svare uten å være uforskammet.

haha, jeg kan godt skjønne frustrasjonen din HI! Men det er tross alt et "bli gravid"forum og da er det ganske naturlig at det blir litt krampaktig for noen av dem. Alt deles med alle og alt prøves av alle. Metoder, symptomer, slimkonsistens, dagen temp, oppturer og nedturer. Helt naturlig.

Dersom du ser for deg en mindre anstrengt prøvetid så er kanskje ikke et slikt forum noe for deg;) For mer anstrengte og krampaktige prøvere skal man lete lenge etter!! Uten at jeg ser det som noe negativt ;)

Heldigvis var jeg ikke på dette forumet før ETTER at jeg ble gravid selv. Jeg er egentlig ufrivillig barnløs pga en kreftoperasjon for 11 år siden, og har valgt å få fosterbarn. Plutselig ble vi gravid på egen hånd i januar i år og venter en liten gutt i oktober. Jeg vet ALT om frustrasjonen rundt det å ikke få barn, men jeg må si meg enig med deg, HI... Man blir smånevrotisk av å gå inn på bli-gravid-forumet!!! De morsomste spørsmålene jeg ser er likevel personer som skriver innpå spør-jordmødrene-forumet hvor de ramser opp mange "symptomer" og spør jordmoren OVER INTERNETT om de kan være gravide til tross for negative tester og det at man er 5 dager etter IKM OG i tillegg har fått mensen for en del dager siden...

Mange forhold går i stykker under prøvingen og det er lett å forstå dersom man går så inn i prøvingen som noen her inne.... Dessverre!

Annonse

Nei ikkje truffet

Men sitter ikkje og holder på hemligheter og plaprer til venninene. Dei blir dritleide og høre på (Å nå begynner ho igjen)

Da er det greit og få ut frustasjon og hjelp ein kan få. Det er mange slitere der inne men det sjønner dokke ikkje vel.

Kansje dokke kommer under slitere og men detta sjer ikkje meg.

Jeg skjønner ikke helt.. Sitter du her og sier ganske så bastant at HI og de andre som reagere på deres oppførsel kommer til å slite med å få barn? Men ikke du? Hvorfor ble du så truffet av denne tråden, om du ikke er en sliter/prøver?

Når folk er uforklarlig barnløse så må de nok ofte få litt utløp. Skjønner godt at den evindelige symptomjakten der inne virker litt slittsom, men det er snak om et bli gravid forum hva trudde du de skulle diskutere? Kakkeoppskrifter, sexstillinger drømmejobben.. Nei forumet er nok et svært viktig utløp for de som desverre må prøve litt mer enn noen fortjener.

Så får heller de som klarer å ta prøvingen med ro ligge unna. Hadet nok vært ganske desperat etter 14 prøveperioder selv skal jeg si. Det jeg aldri skjønte inne på bli gravid var de som kom inn dit for og si kan jeg virkelig være gravid for så å si at de sluttet på p- pillen for 14 dager siden. De syns jeg var respektløse gitt sånt syns jeg de kunne snakket om i første trimester forumet.

14:54

Her er jeg og henge seg opp i kor feil jeg skriver er tafat.

Er ikkje verdensmester i skriving og aldri hvore den beste i klassen men har 900 000 kr i året for det.

Derfor synest jeg at henge ut folk på rettskriving betyr ikkje tapere i samfunnet.

Annonse

Halloen, Når forumet heter "Bli gravid" eller noe... Selvfølgelig snakker de om hvordan de kan bli gravid? symptomer? og andre ting de lurer på fordi svært mange er så desperat til å bli gravid. Å være desperat skjønner jeg godt, spesielt vist ønsket er så stort med å få ett lite barn!

Syns ikke vi skal henge oss så mye opp i det forumet der eller noen andre type forumer som "virker litt rare i våre øyner" De kan være viktige for andre. Ingen spørsmål er for dumme heller.

"Jeg håper virkelig ikke de tjaser like jævlig på mennene sine, for der tror jeg sex kun skjer etter nøye beregninger og stoppeklokke :)"

Så utrolig uempatisk. Så vanvittig flåsete.

Jeg får bare vondt av disse damene jeg, som så utrolig sterkt ønsker å bli gravide, men som blir skuffet måned etter måned.

Du kan trøste deg hi med at de nok er til størst plage for seg selv.

Og neida, ettersom "følte du deg truffet nå eller???" synes å være det sterkeste argumentet her inne, så er det vel på sin plass å si at jeg blir gravid bare gubben smiler søtt til meg, så NEI, jeg føler meg ikke truffet. Et snev av empati og forståelse for mennesker har jeg dog heldigvis, så jeg ikke lirer av meg så mye drit som det hi gjør.

Hvis man har prøvd å bli gravid veldig lenge, har man nok et sterkt behov for å diskutere dette med andre, og å prøve alle mulige metoder. Da synes jeg det er fint at disse menneskene har et eget forum der de kan diskutere slikt i fred til de blir blå i ansiktet. :)

Jeg synes du virker litt slem jeg, hi, kanskje det er viktig for disse å ha dette forumet der de kan diskutere sitt i fred. Føler du at du ikke passer inn der, er det jo bare å la være å lese forumet. Det sier du jo for så vidt at du skal, men du kunne spart deg denne postingen, synes jeg.

Dette med masing på mennene sine, kanskje det nettopp er dette forumet de trenger for å få utløp for alle tankene sine uten å overlesse omverdenen med det? Mind you, noen av mennene er sikkert like interessert som dem i dette hvis de har prøvd lenge nok...

Og før du svarer med standard-svaret ditt; nei, jeg henger ikke på det forumet, og har aldri gjort det, så jeg føler meg ikke truffet av innlegget ditt. Dog betyr ikke det at jeg ikke kan ha empati med mennesker i en annen situasjon enn meg... :)

"slappet av som vanlige folk"... herregud, hva feiler det sånne som deg 16:48? Si meg, har du glidd gjennom livet uten noe som helst motgang, ettersom du fremstår som så utrolig uempatisk?

Herregud, at kvinner kan være så jævla bithy mot hverandre. Trodde vi var det mer omsorgsfulle kjønnet jeg, men her inne overgår man jo hverandre i å kritisere for de mest utrolige ting.

Jeg var innpå der de første fem-seks ukene etter at vi begynte å prøve. Men ble helt deppet av å være der, altfor mye fokus på prøvingen/er man gravid/symptomer/EL/IKM osv osv.. Så derfor kom jeg hit på "anonym", og har vært her siden.. :)

Når man prøver å bli gravid handler hverdagen om de vanlige tingene, jobb, mat, hus, hjem, hobbyer, ferier, og så noen dager i måneden sex, og noen dager i måneden symptomtolking, før litt testing. Likevel er prøvestyret noe som opptar hodene våre temmelig mye. Og vi kan stort sett ikke snakke med noen om det, for det er ganske privat. Dessverre er det ikke så mye vi kan foreta oss. Så da gjør vi det lille vi kan gjøre. Tempe litt, ta noen ekstra tester, ta noen piller.

For å sammenligne er andre temaer her på forumet mye bredere. Gravide sin hverdag handler om de vanlige tingene som nevnt over, men også mye om symptomer, kontroller, forberedelser, rettigheter, og det påvirker hverdagen veldig mye. Det er også noe man kan snakke med alle om etterhvert som det blir offisielt, og man engasjerer mange rundt seg.

Enda mer når ungen kommer, da snus jo hverdagen på hodet for mange. Man kan diskutere en million temaer, søvn, mat, helse, amming, kontroller, vaksiner, klær og utstyr, oppdragelse, mammakroppen, mammarollen, papparollen, barnehage, besteforeldre osv osv. Ergo spres jo diskusjonen ut over på en helt annen måte.

Så DERFOR blir fokuset snevert på "bli gravid", det er et lite tema, ergo blir det det, og bare det det prates om.

Feiler meg fint lite gitt. Er ganske så sympatisk av meg også. Men hvor mange historier har en ikke hørt om folk som strever livet av seg med å få unger, den dagen de innfinner seg med det, adopterer eller får fosterbarn, ja da blir de gravide med det samme.

Er ikke noe jeg bare finner på, det er bevist det.

Det at man ikke blir gravid fordi man stresser er jo motbevist og avskrevet som tull på lik linje med at tid for samleie i forhold til eggeløsning har noe påvirkning på kjønnet, og at det finnes kremer som hjelper mot strekkmerker...

Rart hvor forskjellig inntrykk man kan ha av en og samme ting!

Jeg trodde tidligere at det var akkurat så slitsomt på disse trådene som det du beskriver, HI. Men vet du, jeg tok feil!

Det jeg opplever er at damene der virkelig bryr seg om hvordan det går med de andre. Det å oppleve å streve med å bli gravid er noe som det ikke snakkes mye om ellers. Det er ofte et "ubehagelig" tema andre unngår, og det føles ofte som et nederlag for de som sliter. For ikke å snakke om skuffelsen man får måned etter måned. Man kan også slite ut omgivelsene sine om man skulle snakke med disse om hver gang det går galt. Da er det jo fint at man kan finne et fellesskap hvor man får luftet tankene sine - så slipper man å slite ut sine menn eller omgivelsene! :)

Jeg opplever at det er folk på "bli gravid"-forumet som lever som alle andre med alle sine hverdagslige sysler - men som i tillegg er opptatt av det å bli gravid. Jeg har ikke forsøkt lenge, så sånn sett er jeg nybegynner der inne. Jeg opplever at de aktive damene der er virkelig oppegående damer med gode verdier og gode forhold. Jeg har enda til gode å oppleve at ting hauses for mye opp. De som er der backer hverandre opp, de er glade for de som lykkes, og støtter de som ikke har lyktes enda.

Og temping og det andre du kritiserer.... temping og el-tester kan være avgjørende for å finne ut om man faktisk har en normal syklus, og enkelte leger anbefaler at man sjekker dette om man sliter med å bli gravid. Det kan jo ta lang tid før man evt kommer til en utredning. El-slim er bare enda et tegn kroppen har som kan være med på å bekrefte el eller ikke el, og det har faktisk også en del å si for fertiliteten!

Jeg har sett at det er noen ytterst få som tester for graviditet alt for tidlig, men det er som regel de som ikke kan nok om egen syklus enda. Men da har jo forumet absolutt en misjon! I de tilfellene får de som regel forklart på en saklig måte av andre hvordan syklusen fungerer og når man tidligst kan teste - og så har de lært og vet hva de skal gjøre neste gang. Folk der inne har ulik bakgrunn og gir hverandre råd og man høster av hverandres erfaringer. "Fallhøyden" som du snakker om blir stor - hver eneste måned året rundt! - for dem som ikke har lyktes enda. Den blir faktisk litt lettere å takle for mange ved å ha et fellesskap i et slikt forum hvor det er andre som opplever det samme.

Det at DU blir sprø av "bli gravid"-forumet, HI, betyr ikke at det er noe galt med hverken forumet eller damene der inne (eller deg) - det betyr ikke annet enn at det ikke passer for deg å delta der. Så enkelt.

Men det sier jo litt om deg som føler det nødvendig å heve deg selv over de andre med å lage denne tråden....

Hvorfor rakke ned på andre, bare fordi de gjør noe som ikke passer for deg?

Hilsen en som temper for å forstå egen kropp og tok el-tester noen måneder for å få bekreftet at jeg faktisk har el når jeg tror jeg har det.

Beklager... jeg "tjaser" ikke på mannen heller, rett og slett fordi det ikke er nødvendig! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...