Gå til innhold

Om man går lite opp i vekt under svangerskapet, lett å få kroppen tilbake etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Jeg er 36 uker og har gått opp 11 kg tilsammen under hele svangerskapet, vet ikke om det er mye eller lite, har en helt normal BMI. Og sist gikk jeg opp 20+ kg .. Har spist sunnt osv, og bruker fremdeles bukser jeg brukte før jeg ble gravid..

Lurer på da om jeg vil veie samme som før fødsel når ungen er ute?

Fortsetter under...

Ja ca, eller litt mindre, jeg har vært gravid 3 gasnger tidligere, og får bare lyst på sunn mat når jeg er gravid, har lagt på meg 4 kilo, 6 kilo og 8 kilo, og har vært litt tynnere etter hvert svangerskap enn før ! Lykke til med fødsel:)

Jeg la på meg 8kg (normalvektig før graviditet) Er nok tilbake til normalen,selv om magen kjennes litt ut som bolledeig:/ og puppene mine har blitt lange og flate...hulk:( Og jeg som tom hadde en gutt som ikke ville ha pupp.) Han er 3mnd nå..

Annonse

La på meg ca 22kg nå i mitt siste svangerskap (hadde lav bmi før jeg ble gravid). Nå er gutten 16 dager og jeg har alt gått ned 15kg. Sitter litt igjen på rumpa og hoftene, men satser på det også forsvinner snart :-) vil ikke miste alt da, siden jeg hadde lav bmi. Men er fortsatt et par kg til som skal vekk :-)

første gang jeg var gravid la jeg på meg 17kg og alt var vekk etter ca 4 uker. :-)

Ungen, fostervann og morkaka veier vel kanskje 5 kilo til sammen, så det er nok litt mye å håpe på at ALT er borte i det øyeblikket barnet er ute, men etter noen uker så ;-)

Svangerskapet i seg selv veier 7-9 kilo, alt etter hvor stor ungen er (en 5 kilos unge har også større morkake, mer fostervann rundt seg osv enn en 3 kilos unge). De anbefaler også at man legger på seg 2-4 kilo fett så man har litt å gå på første ukene etter fødselen til amming, nattevåk osv.

Selv har jeg gått ned 10-12 kilo på sykehuset etter fødselen. Jeg har fått barn mellom 4,5 og 5 kilo og lagt på meg 12-16 kilo i svangerskapene mine. Alle ekstrakiloene har vært borte innen 2 uker etter fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...