Gå til innhold

Er det greit å ringe føden for dette? 35+0

Anbefalte innlegg

Skrevet

I natt hadde jeg noe jeg ikke ville kalle "vanlige" kynnere - 14 på 1,5 time. De var vonde og lengre enn vanlig. Kjente det veldig i lysken nedover det ene låret også.

Jeg var hos legen i går og hodet var festet langt nede.

Ja jeg burde jo ringt i natt (selvfølgelig!), men jeg gjorde ikke det.

Så nå etter 5 timer dårlig søvn, våkner jeg. Det kjennes ut som om ryggen og magen er mørbanket på en måte og har fått "vanlige" kynnere igjen nå.

Samboer reiste på laksetur i går, så jeg er alene om det skulle skje noe. Ville det være for "dumt" å ringe føden nå? Eller vente til det evt. skjer det samme igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan jo sikkert bare ringe aa hore hva de vil du skal gjore, det skader jo ikke med en telefon.. men tror ikke de kommer til aa ville ha deg inn...

min lege/jordmor sier at saa lenge man ikke har mer enn 10 paa en time og de gir seg saa er det ikke noe aa bekymre seg over... det er et par ting som kan fore til flere kynnere som full blaere eller at man ikke har faatt i seg nok veske i lopet av dagen... om du noen gang er i tvil om det er ordentlige rier, kan du ta deg en varm dusj, om det er ordentlige rier fortsetter de og blir ofte sterkere av det, om det er "bare" kynnere gaar det ofte over :)

lykke til! :)

Skrevet

De ville ha meg inn, var der i litt over 3 timer. Har 1 styrtfødsel bak meg som startet med kynnere, så de ville sjekke.

Det ble registrert mye livmoraktivitet og ikke så mye aktivitet fra babyen selv. Så det ble noen omganger ekstra med de båndene, med maskinen beregnet for mindre babyer. Var moden, men de syns godt han kunne holde seg inne litt til. Hadde +3 i ketoner også.

Jeg bor 10 minutter unna sykehuset med bil, så jeg fikk beskjed om å reise rett hjem og virkelig slappe av. Fikk ikke gå inn til byen engang :( Heller ikke noe kjøpesenter *hmf* og ikke noe trening. Og om det ikke gav seg til kvelden/natten, skulle jeg komme ned igjen.

Veldig godt å føle at man blir tatt på alvor og at de sjekker det opp :) Får heller nyte resten av frihelgen fra mann og barn og håpe det gir seg :)

Skrevet

godt at du blir tatt godt vare paa! og det er alltid bedre aa ringe en gang for mye enn en gang for lite!

haaper det gir seg med litt ro og hvile! hadde vel vert best om babyen ble verende inni magen i alle fall en uke eller til :)

lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...