Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #1 Skrevet 19. august 2011 Hva bruker dere på barna deres, og hvorfor? Har superundertøy like bra varmeregulering som ullundertøy?
Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #2 Skrevet 19. august 2011 Jeg bruker kun ull. Ull er gull! Superundertøy er ikke varmt nok, det isolerer for dårlig, og dessuten har det ikke like gode egensklaper som ull ift fuktighet. Ungene mine er 4 og 2 år - kan hende superundertøy blir mer aktuelt hvis de begynner med idrett.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #3 Skrevet 19. august 2011 Så fremt barnet tåler ull, så syns jeg du bør bruke ull. Ull er et naturlig stoff, det puster og regulerer veldig godt. Ikke blir det kaldt om det blir fuktig heller. Personlig syns jeg en del superundertøy regulerer mye dårligere enn ull, men det er mulig det har noe å gjøre med at jeg ikke koster på de store summene på superundertøy. Syns forresten at mye superundertøy er fryktelig dyrt, selv om det er godt mulig at man får det man betaler for. Bruker veldig mye Devold-ull til ungene her, og det er kjempegodt. Har både tynne, sommer-ullplagg og tykkere til vinterbruk. Ungene her går i ullundertøy fra høst til vår, hver dag. Faktisk er det av og til vanskelig å få av f.eks. stillongsen om våren...
Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #4 Skrevet 19. august 2011 Min eldste bruker bare ullundertøy. Men min yngste blir utrolig klam og får varmeutslett av ullundertøy (har prøvd alt av merker tror jeg), så der blir det diverse teknisk undertøy. Det som fungerer godt på han er soya/bambus eller ren bambus, men syns det er fryktelig dyrt og det er lite utvalg.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #5 Skrevet 20. august 2011 Forskjellen er at ull holder varmen selv når du setter deg ned, i superundertøy kjøles du ned mye fortere. I aktivitet er det mye likt når du kjøper skikkelig superundertøy.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2011 #6 Skrevet 20. august 2011 Jeg jobber på en klesbutikk for barn, og det beste er helt klart 100% ull helt innerst, til og med trusen bør være av ull. Barn er mye i aktivitet, blir svette for så å sette seg ned litt for å ta livet med ro, da vil ullen, som kanskje er litt fuktig av svetten fortsatt isolere og varme. Superundertøy i f.eks polyester er super for større barn som trener ute, går en tur på ski, for så å komme inn når de er ferdige, da superundertøy ikke har den samme evnen til å holde på varmen når det har blitt fuktig. Vask ikke ullen for mye heller, selv om dere bruker Milo uten enzymer, svette lukter ikke hos mindre barn, så man trenger absolutt ikke vaske før etter 3-5 dagers bruk (så lenge det ikke har blitt sølt på).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå