<3 Mamma til Birgitte&Lucas <3 Skrevet 19. august 2011 #1 Skrevet 19. august 2011 på morgenen idag hadde jeg masse melk! etter jeg ammet han kl 9 så har jeg hatt lite melk, han har ikke blitt ordentlig fornøyd etter 9 måltidet. nå kl 22 måtte jeg gi han 50ml (mme) ekstra siden han bare skrek etter amming. Har lagt han til hver 2 time idag for å prøve å roe han. vanligvis ammer jeg hver 3.time. Hva skjer med produksjonen min av melk?? Vil jo ikke miste morsmelka!! Han er bare 4 uker.... Sist gang jeg ammet hadde jeg melk i 3 mnd...
A_K Skrevet 19. august 2011 #2 Skrevet 19. august 2011 Jeg anbefaler ammete ( fungerer virkelig), bringebær, og nok mat og drikke
Cybele Skrevet 20. august 2011 #3 Skrevet 20. august 2011 Hei du=) Ikke bli redd, jeg hadde det også sånn da han var helt "ny"=) For det første er det nå produksjonen begynner å regulere seg etter hans behov, jeg hadde aaalt for mye de første ukene. Og reagerte med skrekk på at puppene sank litt i volum, hehe. For det andre er han såpass liten at dette med rutiner og ammehyppighet ikke er noe du skal tenke på. Vi hadde mange kvelder hvor han bare gråt og ville henge i puppen konstant. Etter å ha lest på ammehjelpen.no og forhørt meg med erfarne venninner, skjønte jeg at dette slettes ikke var unormalt. Rigg deg til i sofaen, og ha ham "limt" på Jeg drakk masse alkoholfri øl, hjelper for produksjonen! =) Og sist: ikke stress, la andre ta husarbeid (eller ingen, for den saks skyld) og spis, drikk og hvil nok. Er heftig i begynnelsen! I det du begynner å gi erstatning, vil imidlertid produksjonen din faktisk gå ned, og det blir en "ond" sirkel. På den andre siden: Om du er mer komfortabel med å gi erstatning, om du opplever at barnet ditt har det best på den måten (litt pupp og litt mme), så gjør du det som er best for dere. Hør på dine egne og babyens behov, og ikke la andres strenge og stramme råd vippe deg av pinnen=D Du er den beste mammaen for din gutt:) Lykke til:)
<3 Mamma til Birgitte&Lucas <3 Skrevet 20. august 2011 Forfatter #4 Skrevet 20. august 2011 takk for svar:) inatt og nå på morgenen har han fått nok melk fra bare meg..han ligger fornøyd i vugga nå så har bare hatt behov for erstatning 1 gang, heldigvis. Jeg ønsker å fullamme så blir glad vist jeg ikke trenger å gi mme i tillegg:) Jeg lot han ligge lenge ved puppen igår, så lenge som han selv ønsker, men problemet er at han bare slipper taket hele tiden samtidig som han "kaver". Av den grunn tror jeg han blir "irritert" fordi det ikke er mer melk til han. Han ligger allti så lenge han vil til puppen. Tar den aldri ifra han:)
lillenims Skrevet 20. august 2011 #5 Skrevet 20. august 2011 Hvor gammel er han? Her er et par artikler fra Ammehjelpen som kanksje kan være nyttige: http://ammehjelpen.no/artikkel/100/Kveldsamming-og-urolige-barn-om-kvelden http://ammehjelpen.no/artikkel/10/%C3%98kedagerokedogn Amm (virkelig) hyppig et par dager, så blir det sannsynligvis bedre. Brystet blir aldri tomt, men det vil komme mindre melk etter at han har sugd en stund, så han kan bli litt frustrert. Prøv så godt du kan å "sysselsette" han med kos, bæring, naken hud, bleieskift etc en halvtimes tid, så kan det hende han synes det er mindre tomt da. Jeg gjetter på at det er økedøgn, og brystene vil da raskest produsere mer melk dersom du klarer å unngå å forstyrre etterspørselen med å gi MME. Pass på å få så mye hvile du kan, spis og drikk nok. Du trenger minst 600 kcal ekstra pr døgn når du fullammer.
<3 Mamma til Birgitte&Lucas <3 Skrevet 20. august 2011 Forfatter #6 Skrevet 20. august 2011 takk så mye for svar og gode råd:) Han er 4 uker til Mandag. Jeg har ikke gitt han mme idag og skal følge dine råd. Han sover mye på natta så jeg får nok søvn og hvile. Jeg drikker mye vann iløpet av dagen..kjenner jeg har behov for mye væske nå som jeg ammer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå