Gå til innhold

vekstestimering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her inne som har vært på vekstestimering? Jeg fikk en ganske stor baby forrige gang (4,5kg) og har denne gangen fått en ekstra ultralyd mot slutten. Hadde egentlig en grei fødsel forrige gang, men syns jo det er greit med en ekstra ultralyd i tilfelle det er en kjempekoloss inni der ;-) Men har hørt veldig mye forskjellig om at de kan bomme ganske godt på størrelsen og sånn. Noen som har erfaring med store barn og vekstestimering?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har også hørt litt forskjellig om estimering.

Vi var til ul, tror det var i uke 35, pga at vår første var litt liten. Så motsatt av deres, men alikevell.

Fikk estimert babyen til 2300 g da og damen mente den vill veie 3200 g til termin.

Da han kom 1 uke over termin veide han 3374 g, så må si det var ganske så nøyaktig.

Lykke til med den siste tiden!

Skrevet

Vi var på Ul i uke 37 trur jeg det var og fikk da beskjed om at snuppa var 3800g og ville bli 4000g hvertfall hvis jeg gikk til termin, Men hun kom 4 dager før termin og veide 3600..:)

Skrevet

Hei,

de sier det kan være ca. 15% avvik i forhold til målene, så hvis du vil vite maks størrelse på babyen, må du legge på ca. 15%.

Jeg var på kontroll en uke før fødsel sist, og spurte da om størrelse, og da målte hun til 3,8, men det viste seg at babyen var 4,7. ;) Denne gangen har jeg fått jevnlige målinger, da skal det visst gi mye sikrere resultat. Det blir spennende å se om det stemmer denne gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...