♥ 2 prinsesser ♥ Skrevet 19. august 2011 #1 Del Skrevet 19. august 2011 Hvordan vet man om barnet er hyperaktiv og evt. trenger hjelp? Har en datter på 6 år, som jeg lurer på om er hyperaktiv. Hun er veldig urolig. Hun prater utrolig mye og klarer ikke å være stille. Hvis hun ikke prater, nynner hun, synger eller lager andre lyder. Hun kan i ene øyeblikket være kjempesinna og i neste øyeblikk være verdens blieste. Hun mangler konsentrasjon, men kan sitte stille en stund om noe fanger interessen. Hun krever veldig mye oppmerksomhet. I barnehagen fikk vi tilbakemeldinger om at hun hadde vanskligheter med konsentrasjonen. Tidligere slo hun veldig mye og det hender hun gjør det enda. Hadde første skoledag i går og har allerede fått klager på konsentrasjonen :-S Tenkte jeg skulle begynne å gi henne eye q eller lignende. Det skal hjelpe på konsentrasjonen. Tror dere at hun er hyperaktiv eller er hun bare normalt aktiv? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143493716-hyperaktiv/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vinterbrud Skrevet 20. august 2011 #2 Del Skrevet 20. august 2011 Hyperverbalitet er vanlig hos jenter med adhd.Jeg har selv ei datter i grenseland for adhd,hun sliter også veldig med konsentrasjonen sin. Hun kan også sitte rolig hvis hun ser på tv,eller spiller ds/pc spill. Her slites det også med humørsvingninger,og masse rart går vegg i mellom avogtil. Om din jente er mer enn vanlig aktiv,kan bup/ppt finne ut av. Vet du om hun hører godt?Dårlig hørsel kan gi konsentrasjonsproblemer. Vi ble henvist ppt og bup på barnehagen,nå går hun i 3 trinn. Min jente har non verbale lærevansker også da. Det er fastlegen som henviser dere videre til ppt og bup,hvis det blir aktuelt. Hun minner meg endel om min jente. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143493716-hyperaktiv/#findComment-143496017 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*gurimallaika* Skrevet 20. august 2011 #3 Del Skrevet 20. august 2011 Min sonn starter naa i 2.klasse, og naar jeg ser tilbake saa ser jeg at det forste aaret paa skolen har vaert nesten bortkastet for guttungen. Han har gaatt i ett aar med veldig mange negative bemerkninger hver dag. Pga av konsentrasjonen, eller mangelen paa den saa henger han etter de andre i klassen. Han virket skolelei naar sommeren kom, og vi sleit veldig med aa faa han til aa gjore lekser. Han har faatt seg en knekk og tror at han er dum faktisk. Han liker aa gaa paa skolen for aa vaere sammen med vennene sine, men alt det andre liker han ikke bortsett fra gym og klassenstime (for da sitter han ved siden laererinna og hun kiler han paa armen for at han skal kunne konsentrere seg). Han startet forst med en laerer som mente han bare var umoden, men naar han sluttet etter 3 mnd tok assisteten over. Hun er utdannet spesial pedagog og satte inn tiltak med en gang. Hun ba meg om aa faa testet synet inkl. samsynet, og horselen paa han. Han fikk lesebriller, men det ga ingen bedring. Laererinna ba meg i februar om aa be legen vaar om aa henvise han til Bup. Skolen tok selv og henviste han til Ppt. Vi var hos legen i midten av mars, og forste uka i mai fikk vi svar fra Bup om at han var satt paa venteliste. De tok kontakt forrige uke og ville starte opp saa fort som mulig, for fristen gikk ut denne uka. Jeg signerte papirene som skolen sendte til Ppt i juni og de ringte forste uka i august. Dette er en papirmolle som du bor faa satt igang saa fort som mulig. Vi bor i Oslo saa det kan vaere at det tar kortere tid hvis dere bor paa et lite sted. Jeg har lest om flere som sier at de ikke er interessert i aa faa en diagnose paa ungen, men uten en diagnose kan ikke skolen gi riktig hjelp og oppfolgning. Jeg haaper vi faar en diagnose fort saann at vi kan soke om aa faa en assitent til han som kan hjelpe han med aa folge med og holde konsentrasjonen hans. Vi er ikke interesert i aa sette han paa medisiner for alt annet er skjekket ut og utprovd. Vi venter paa svar ang. coliaki, gluten- og kasein inntoleranse. Vi prover ogsaa aa begrense E-stoffer i maten og gotteri. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143493716-hyperaktiv/#findComment-143496224 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå