mornr2 Skrevet 19. august 2011 #1 Skrevet 19. august 2011 Uke 36 + 2 Jeg ble på mandag lagt inn med høyt BT. 174/110.. var til kontroll på sykehuset da dette ble målt, og da kontrollmåling ble foretatt var det like høyt. Derimot sank det raskt i løpet av dagen til et fint nivå 140/-85 og 138/80. Urinprøver viste kun spor etter protein. Ble skrevet ut dagen etter, tirsdag. Var til kontroll hos lege i går BT: ca 138/80. og urinprøve neg. Det som er er at jeg har BT-apparat hjemme som hele tiden har gitt meg en indikasjon på hva jeg har å vente ved målinger hos lege. (dette gjaldt både sykehuset før innleggelse, samt hos lege). Etter innleggelsen fikk jeg beskjed om å ta det med ro. Ingen storrengjøring osv.. Jeg har tatt det med ro alle dagene etter at jeg kom hjem. Når jeg har målt BT i dag er det ganske høyt igjen. overtrykk fra 148 og opp til 166, og undertrykk på 89 til 110. Imorgen er jeg bedt i 80 års lag, og det er ca en times kjøring hver vei.. Jeg vet det er knyttet en del forventninger til at vi kommer, men bør jeg være hjemme? Eller overdriver jeg da? Syntes det er vanskelig å vite hvor forsiktig jeg må være.. Noen mener at "det skal jo ikke være noe problem det vel? ", mens andre igjen "Nei, nå skal du ta det med ro!" Jeg er rett og slett usikker her.. Jeg føler meg sliten, men jeg skal jo kunne klare å gjennomføre en 80- årslag liksom.. ikke akkurat hæla i taket der skulle en tro? Hva tenker dere om dette?
zombie2be Skrevet 19. august 2011 #2 Skrevet 19. august 2011 Tenker ut fra egen erfaring at du bør ringe legevakta og be dem sjekke urin og blodtrykk for deg ikveld. undertrykk over 90eller 95 skal følges nøye opp. Ring hvertfall å¨snakk med de! hadde selv svangerskapsforgiftning, 4timer fra bt var 160!110 til det var 200/140!!!!! og jeg merka overhodet ingenting-heldigvis jeg var innlagt allerede. beklager om du blir redd, men det er bedre med en sjekk for mye. Du må gjerne oppdatere tråden.
mornr2 Skrevet 19. august 2011 Forfatter #4 Skrevet 19. august 2011 okei, takk for det :-) Ringte legevakta og jeg skal inn til en sjekk nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå