Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min er nå 2,5 måneder, og nå trenger hun babygym...

Hvilken bør jeg kjøpe?

Jeg tenker det er lurt med et speil, og myke leker som er lettere å slå på og få til å bevege seg.

Trenger jeg egentlig lyder og lys og sånn?

Hvilken har dere andre kjøpt? Erfaringer?

Fortsetter under...

Skrevet

Det er en drøss av slike på markedet. Mange er delikate i fargene, men små barn er avhengig av kontraster for at ting skal være spennende - så dropp estetikken og kjøp noe i sterke farger. Om det som henger fra babygymmen er mykt eller hardt er ikke så nøye tror jeg. Det som henger fra vår er av plastikk, og ikke vanskelig å få til å bevege i det hele tatt. Vi har lyd på vår, men det bruker jeg ikke så mye. Minstemann har to eldre søsken, så det er nok støy rundt ham fra før. Babyer kan fort bli overstimulert, så bruk babygym i korte intervaller. Det er liten mulighet for babyen til å "komme seg vekk" fra stimulien, når han/hun ligger under en babygym.... Så nei, lyd og lys er ikke et must synes jeg. Vår er forresten fra Fisher price

Skrevet

vi har ikke lyd eller lys. Ei venninne av meg hadde det, jeg holdt på å bli gal hver gang jeg var der, mye støy. De ble slitne av det selv, men gutten var jo vant med lyden, så de kunne ikke skru av, dessuten var ikke den spennende uten lyd. Så jeg ville prøvd å unngå det.

Vi har en som har myke bøyler med teppe under. Koster ca 500 kr. Jenta vår har likt den siden hun var 3 uker. Var der ikke lenge i starten, men skjønte prinsippet, sparket bena i den ene bøylen så lekene beveget seg. Nå er det armer, bein, og snur seg, Hun er 3,5 mnd nå. Fulgte med 4 leker, bla en sommerfugl som er superspennende å se på uten babygym. Dvs den knitrer og har et lite speil på seg. Det var den første leken hun kunne holde selv og kan studere den lenge.

Det jeg gjør nå er at jeg henger opp andre leker på babygymmen også. Det blir fort kjedelig om det er de samme lekene. Så bytter på litt.

Vi har også en babygym i tre fra ikea, den begynte hun med når hun var like gammel som datteren din. Men den må jeg knyte en klut på for at den skal være spennende.

Som du kanskje skjønner så er ikke selve babygymmen det viktigste, men at det er mulighet for å putte på egne leker. jeg ville anbefalle en med fleksible bøyler om du skjønner hva jeg mener. Hun kan da sparke i bøylen, du kan justere hvor lekene henger og gir mer muligheter. Lykke til med innkjøp:)

Skrevet

Ser det står 0-3 mnd på den, men kommer nok til å bruke den mye lenger her iverfall..

Skrevet

Anbefale myke ting, de er bedre å sutte på etterhvert. Ellers er speil spennende. Og sterke farger. Anbefaler også de du kan regulere i lengden, altså hvor langt ned de henger. Når baby blir litt større er det spennende å putte alt i munnen:)

Annonse

Skrevet

Her har vi samme typen babygym, bare med Pingu i stedet for Mummitrollet. Mini her er snart 7 mnd og bruker den fremdeles litt. Han er ikke like interessert lenger, men kan ligge en stund.

Det som eg kjekt med disse er at du kan bytte ut lekene som henger der med andre ting. F.eks. leker fra Lamaze, som har mye fine kontraster og farger. Det har vi gjort her og plutselig var det en helt ny babygym for mini.

Ser at de som har bebygymmer hvor lekene henger fast gjerne har babyer som går fortere lei av å ligge der.

Har også venner som har med lyd, og må si meg enig i at det fort kan bli litt slitsomt, samt at babyen kan bli så avhengig av lyden at den ikke roer seg uten. Noe som på sikt er kjedelig. Her har vi klart oss fint uten ting som lager lyd (annet enn rangler o.l.) frem til helt nylig. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...