Gå til innhold

Dersom dette blir noe av, blir det barnehagestart våren 2012.. Men kan man starte i bhg midt i året?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har privat barnehage. Oppstart 1.april. Betalte ikke tidligere heller. HAdde plass fra 1.januser - det hadde med tilskuddsorndinger til barnehagen, men jeg kunne søke om permisjon frem til 1.april. Snodige regler...

Hør med barnehagen. Ernok litt ulikt. Vi har full dekning i byen her, kanskje derfor de er så fleksible.

Ja, bare man får plass kan man det!

Både private og kommunale barnehager har løpende opptak hele året, dvs. at når det blir ledige plasser, tas det inn nye barn. Men du er avhengig av at et barn flytter eller slutter av andre årsaker for at du skal få plass.

Som du sikkert vet er det hovedopptak til barnehagene en gang i året, da deles plassene ut for barnehageåret som starter i august. Her er det selvsagt lettest å få, fordi mange da begynner på skolen og frigjør ledige plasser. Søknadsfrist er ofte 1.mars - sjekk med din kommune.

Jobber i barnehage og det er opptak med frist i mars og opptak i desember. Mange fyller da 3 år sommerhalvåret og begynner å telle for 1 og ikke 2 som de gjør når de er under 3 år.

Annonse

19:20 her. Vi har to eldre i barnehagen. Da vi fikk sistemann lovet styrer i barnehagen oss plass. Lurte på når vi ønsker og hvilken prosent. JEg sa april - og det skulle ikke være noe problem. Måtte bare fylle ut standard søknadsskjema inne fristen i mars/april eller når det var. Søkte altså ett år før han skulle begynne og var lovet plass. Barnehagen gikk med vakant plass frem til min begynte 1.april. Men som sagt full dekning i byen her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...