Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #1 Skrevet 19. august 2011 Vesla på 7,5mnd NEKTER å ta puppen. Begynner bare å hylgråte (og hun som nesten aldri gråter - kan telle på en hånd de gangene hun virkelig har grått). Hun lå og spiste i dag ved 12 tiden, og begynte plutselig å hylgråte, og etter det så kommer tårene så fort jeg legger henne ned for å amme...og hun blir helt panisk og prøver å komme seg "bort" fra meg.. Må legge til at hun har melkeproteinallergi (jeg har derfor kuttet alt av melkeprodukter ol fra egen kost). Vi har en liten mistanke om at hun reagerer på gluten, da hun etter inntak av havremelsgrøt hadde tre timer med hylgrining (dette har gjentatt seg alle tre gangene hun har fått havremelsgrøt). Hun har de tre siste dagene spist 3marie kjeks i løpet av dagen, og i dag har hun nektet å spise grøt, kun spist litt fruktmos og morsmelk x 1 ved 10 tiden, og litt ved 12tiden (men det ble avbrutt med hylgråt). Alle forsøk på å gi grøt ender med gråt etter første skje. Ikke vil hun ta vann fra flaske i dag heller.Så hun har fått i seg lite i dag, og alle bleier som er skiftet etter kl 14 har vært tørre. Ikke har hun feber, og kan ikke kjenne noen nye tenner. Hele dagen har hun vært sutrete, hengt på armen og sutra/klagd - hun har trengt mye nærhet og sovet mye (sovet 1time, vært våken 1,5time, så sovet 1time igjen- og slik har dagen gått). Tør ikke tenke på hvordan natta kommer til å bli, da hun pleier å spise minimum to ganger pr natt......... uff..... føler meg så hjelpesløs nå... Råd mottaes med takk.
Gutt 08 Jente11 Skrevet 21. august 2011 #2 Skrevet 21. august 2011 Høres ut som hun er syk, så kansje en tur til legen kan være smart? Kan jo være så mye: Sår hals, tenner på vei(som du var inne på) eller magevondt osv. Men høres veldig ut som noe gjør vondt for henne, enten i munnen, i halsen, magen eller tarmen. Ja nå har det jo gått et døgn, så lurer på hvordan det går med henne nå? Gikk natta greit?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #3 Skrevet 21. august 2011 For å få i henne væske, ta en vaskeduk og skyll i kaldt, lunket vann alt ettersom, som hun kan sutte på Det har vi gjort de dagene vannflasken blir kastet veggimellom Blitt bedre nå da
Hera_75 Skrevet 21. august 2011 #4 Skrevet 21. august 2011 Prøv å gi litt saft på flaske, noe som er søtt... hvis hun ikke tar dette heller, eller gråter etter å ha drukket litt, dra til legen. Evt dra til legen uansett. Det er ikke bra når de små slutter å ta til seg væske. Du kan også gi paracet og se om hun vil drikke etter en time ca. I så fall indikerer det smerter... Har opplevd dette selv, og det viste seg å være et halsvirus som ga betente mandler og store smerter ved svelging. Det så legen straks. Ble sendt på sykehus for å få intravenøst, så ikke la det gå så langt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå