lisamor83 Skrevet 19. august 2011 #1 Skrevet 19. august 2011 Vet det er mange meninger om dette der ute etter ett søk på nett. Hva mener dere om det? Jeg har lyst til å ta det på jenta mi som blir 10 mnd. Noen som vet om en salong i Oslo som gjør dette?
Junifrue Skrevet 19. august 2011 #2 Skrevet 19. august 2011 Tenker ikke negativt på dem som har gjort det, men hadde aldri gjort det selv. Barna mine skal hvertfall ikke få hull i ørene før de kan stelle dem selv (til en viss grad da). Syns det er unødvendig å påføre minien smerte når det ikke er nødvendig også, selv om det bare er for kort tid. Hun har jo ingen glede av det selv uansett.
Bad habits har tre små Skrevet 19. august 2011 #3 Skrevet 19. august 2011 Jeg er enig med metemoren. Jeg ser ikke helt poenget med å påføre små barn unødig smerte, i forfengelighetens navn.
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 19. august 2011 #4 Skrevet 19. august 2011 Jeg syns det er helt grusomt å se små babyer/barn med hull i ørene. Stakkars, stakkars unger.. for det første så gjør det vondt for dem å få hullene, og for det andre kan det bli betennelse som gjør sabla vondt. Alt dette bare fordi mammaen syns det er søtt. Ja, det er søtt, men fy f så idiotisk. Hvorfor ta hull i ørene på en unge som ikke har noe glede av det? Vent til ungen er så stor at hun kommer å spør om det selv!
A_K Skrevet 19. august 2011 #5 Skrevet 19. august 2011 Hei lisamor83, Kan jeg spørre deg hvorfor du vil gjøre dette? Prøver å forstå....
*Lissi* Skrevet 19. august 2011 #6 Skrevet 19. august 2011 Jeg synes det er dritstygt med hull i ørene på babyer. Skjønner ikke hva foreldre som piercer så små barn tenker på. For det første er det vondt. Og tenk om hun får betennelser. Trenger du pynte babyen din prøv heller med søte kjoler....
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 19. august 2011 #7 Skrevet 19. august 2011 Jeg venter til småen kommer og ber om det. Husker selv da jeg fikk, ringte på til alle naboene etterpå og viste de frem. Sååå stolt!
Gjest Madolyn Skrevet 19. august 2011 #8 Skrevet 19. august 2011 Jeg syns også at det er ganske spesielt med hull i ørene på små babyer... Hadde ikke gjort det på egne barn; ikke bare er det smertefullt for de små der og da + ømhet de neste dagene/ukene; det er også stor infeksjonsfare på disse små. De har tross alt mye lavere immunforsvar enn oss voksne. Prinsessen din er vel søt nok uten hull i ørene??
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 19. august 2011 #9 Skrevet 19. august 2011 Enig med de over her, tenker også på infeksjonsfare og ikke minst faren ved at øredobb/ring skal henge igjen i noe under lek!!!! Har sett et lite barn som nesten fikk dratt av seg hele øreflippen da en liten øredobb hadde hengt seg fast og barnet ikke forsto hva dette var og røsket til under fall.....det blør noe inn i hel....masse!!!!!! Og tenkt hvor mye de tar seg til øren når de er så små med mat og skitne fingre..... Så jeg hadde ikke gjort det!!!!
Lillepusen-78 Skrevet 20. august 2011 #10 Skrevet 20. august 2011 Jeg synes ikke noe om hull i ørene på babyer (eller veldig små barn i det hele tatt), og synes det ser merkelig ut. Kunne aldri utsatt datteren min for slike smerter bare for å ha "pynt" i ørene hennes. Tenker også på infeksjonsfaren, og på at de kan skade seg ved å plukke på det osv.
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 20. august 2011 #11 Skrevet 20. august 2011 helt i mot det....hadde jeg ALDRI klart..men det er no min mening..syns de skal få være såpass store at de kan bestemme og ønske det selv..... som sagt lengre oppe helt, feil å gjøre det i forfengelighetens navn..pynt med fine kjolerhårband ol....
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 20. august 2011 #12 Skrevet 20. august 2011 Tenkte også på en ting til, tenk om de plukker ut fra ørene og putter i munnen og får svelget den.......
pusseluskan Skrevet 20. august 2011 #13 Skrevet 20. august 2011 Hvorfor i all verden skal du ta hull i ørene på datteren din.Utsette henne for unødvendig smerte,ikke bare i forbindelse med det å ta hull i ørene,men også i forbindelse med rensing av hullene,eventuelle infeksjoner osv. Er det ikke bedre å vente til hun er gammel nok til å ønske dette selv? Vet at det i mange andre land(Spania f.eks) er vanlig å ta hull i ørene på små barn,jeg skjønner ikke helt pointet???? Har selv en liten skjønn datter på 10mnd,for meg er det helt utenkelig å skulle utsette henne for en slik hendelse,påføre henne unødig smerte og en vond opplevelse...
iskaffe ♂ ♀ Skrevet 20. august 2011 #14 Skrevet 20. august 2011 jeg vil bare si en ting... jeg fikk hull i ørene når jeg var 4år ca, nå i dag er hullene så nære brusken i øret at jeg ikke kan bruke øredobber for det ser ut som dem nesten sitter inni øret! så da må jeg ta på nytt om jeg vil bruke det... sier bare VENT, for all del.... vent....
C.L.H85 Skrevet 21. august 2011 #15 Skrevet 21. august 2011 Jeg hadde ikke greid å stikke i vesla bare for litt øre pynt. Jeg kommer til å vente til jentungen blir 6-7 år. Moren min sa at jeg kunne få hull i ørene når jeg hadde begynt i 1 kl... Fikk det sommeren da jeg skulle begynne. Hva om det blir betennelse? Det gjør vondt!! Har hatt det selv og er ikke noe jeg ville påført en baby. Men det er jo tydeligvis lov, så hver forelder gjør jo som en vil..
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 21. august 2011 #16 Skrevet 21. august 2011 håper HI leser innlegget ditt ˙·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙07&11
siz85 Skrevet 21. august 2011 #17 Skrevet 21. august 2011 Jeg synes det er veldig fint. Har hatt selv siden jeg var 9 mnd og hadde lenge tenkt at jenta mi skulle få i 9-10 mnds alder. Hun var vel noen mnd før jeg så på et annet forum at folk er VIRKELIG i mot det. Synes vi må få lov til å syens det er fint uten å bli "halshugget" av den grunn. Jeg er ikke forfengelig av meg og synes at datteren min er feminin og nydelig fra før av. Har aldri hatt plager med å få de så tidlig.
MillaLilla Skrevet 21. august 2011 #18 Skrevet 21. august 2011 Jeg bor i et land der det er vanlig at jentene faar hull i oerene allerede paa sykehuset etter foedselen. Selv har jeg en liten jente, men vi har bestemt at vi vil vente med hull i oerene til hun selv ber om det. Jeg synes at det ser litt forferdelig ut med oeredobber paa nyfoedte babyer, men naar de naermer seg aaret kan det vaere veldig fint. De bruker forresten spesialoeredobber naar barna er saa smaa, som har bakdel som skrus paa (litt som vanlige piercinger, tror jeg?). Slik unngaar man kvelningsfare som foelge av at oeredobbene faller ut. Har venninner som har ventet til jentene deres var 9-10 mnd gamle foer de fikk oeredobber. De sier at det har gaatt helt fint, men det kan vaere lurt aa bedoeve oereflippen foer gjennomhulling - det finnes kremer man kan smoere paa, mener jeg. Dessuten maa du vaere veldig noye med rensing etterpaa for aa unngaa infeksjoner. Det er bare dere foreldrene som kan ta riktig avgjoerelse naar det kommer til dette. Jenta vil sannsynligvis be om oeredobber foer eller siden likevel, og det er vitterlig ikke mye smerte og lidelse forbundet med aa ta hull i oerene.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2011 #19 Skrevet 21. august 2011 Det med smerte er vel litt forskjellig.... Jeg hadde mye plager da jeg tok mine, selv om jeg var ganske stor og nøye med å rense. Synes det er fullstendig tåpelig.
baby støv Skrevet 23. august 2011 #20 Skrevet 23. august 2011 Jeg tror nok jeg villa ha venta med det. Jeg fikk hull i ørene da jeg var 5 år,jeg fikk betennelse og mye verk i ørene. Å jeg fikk nikkel allergi av det,jeg tåler ikke noe i ørene i voksen alder heller. Tror du må tenke deg litt mere om før du tar hull i ørene på prinsessa di.
2 boys & now pink Skrevet 24. august 2011 #21 Skrevet 24. august 2011 Her blir ikke hull i ørene før tidligst sommeren hun skal begynne på skole! Jeg synes ikke det er pent på babyer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå