Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke oljer bruker dere i mat og grøt til de små og hvorfor? Altså, jeg vet jo at de trenger de gode fettstoffene, men usikker på hva som er den beste å bruke eller om man bør variere? :-)

Et annet lite spørsmål. Er det noen som vet hvorfor småfolk sin "smoothie" miks ikke er anbefalt for barn under ett år? Disse no junk posene. De inneholder kun frukt, slik som ella's kitchen og disse fruit break begerene. Oppdaget at det sto på posen da mini nesten hadde tømt den. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanligvis bruker jeg en god olivenolje, men dersom jeg er på farten tar jeg det som er tilgjengelig av vegetabilske oljer; raps, solsikke, oliven.

Kan ikke svare deg ang smoothien, kan det ha noe med størrelsen på bitene?

Skrevet

jeg bruker vita hjertegod i matlagingen til mini :)

Skrevet

nå lager ikke jeg babymaten selv men minimannen min setter pris på en klatt usaltet meierismør fra tine:) speiselt til fiskebollenr med gulrot og potet:)

Skrevet

Takk for svar.

Jeg har også brukt Vita Hjertego til nå. Ville i grunnen bare høre om det er bedre ting og bruke. Synes jo det er greit siden den inneholder omega-3 ihvertfall.

Skal notere det om usaltet meierismør til senere. Tror ikke det går så godt i grøten siden den ikke er så varm. Men til middag senere er nok det er grei ting å bruke. :-)

Skrevet

smør i grøten hørtes ekkelt ut anyway;) hihi...her er det bare middager som får smør....:) er det salt i vitahjertegod forretsen?

Skrevet

Kan være enig i det ja. :-)

Den inneholder raps-, solsikke- og olivenolje + vitamin D og E. Så ikke noe salt i den nei.

Skrevet

Her brukes det stort sett vanlig rapsolje- det er en billig, sunn og god matolje til både store og små:)

Skrevet

Vi bruker en liten klatt Tine usaltet meierismør til middagsmaten. Prøv selv en skje uten og så en med, er stoooor forskjell på smaken iallfall:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...