Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig skjer det litt ting!

Nå har jeg vært såå dødssliten og umotivert, pga mye vonde kynnere og Carpal tunnel syndrom i hånda. Men, etter jeg tok kontakt med føden tidligere i uka, har jeg fått kommet inn 2 ganger til "hinneløsning" som de kalte det.

Etter den første, som var på tirsdag, gikk slimproppen onsdag mårran! jippi! :) etter det skjedde det ikke så mye mer.

Jeg hadde ny time i dag, fredag. Og fikk snakka med jordmor og lege.

Det var helt forferdelig vondt når de gikk inn å "løsna" men.. det har tydeligvis funka litt, for jeg var mere moden nå enn jeg var på tirsdag. Og med 1 cm åpent. Men, det har jeg forsåvidt hatt lenge :P

På mandag blir jeg igangsatt, om det ikke skjer noe iløpet av helga.

dette pga sterk carpal tunnel i hånda.

Så nå vet jeg at jeg har lillegutt her snart! jeg er så utrolig glaaad for at ting skjer, og at man blir tatt på alvor!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra å høre at du blir tatt på alvor! Sliter med cts i høyre hånd selv, men ingen har nevnt noe om igangsetting pga dette. Jeg klarer ikke å smøre brødskiver eller tørke meg bak for å si det sånn:)

Har måttet kjøpe meg en skinne siden ventetiden på behandling er opp mot et halvt år, festlig!

Tok du kontakt med føden selv? Jeg håper liksom i det lengste at det skal bli bedre før fødsel,men med drøye 3 uker igjen er vel det å tro på julenissen. Jeg har også som deg masse modningsrier, til tider hvert 3. min. Fikk tilbud om å legges inn for avlastning på føden siden jeg har 2 barn å ta meg av fra før, men det er jo uaktuelt.

I tillegg har jeg nå fått influensa, blæh!!!!

Huff, ble nesten et syte-kupp av tråden din dette.....ikke meningen!

Lykke til i helgen, får håpe det skjer noe:)

Kom gjerne med oppdatering etter fødsel på hvordan det gikk med cts'en din. Krysser fingre for at det går over av seg selv.

Skrevet

Når det gjelder Cts'n, så har jeg et veldig spessielt tilfelle, pga at jeg har i en annen nerve enn den som man normalt får det i.

Den jeg har det i er den nedre delen av hånda. så hele håndflata, håndbaken og de to nederste fingrene er konstant vonde. jeg tygger paracet hele dagen, og går med skinne mesteparten av tida.

Det ble så ille at jeg kontaktet legevakten ei helg faktisk. Og fikk komme på ortopedisk mandagen etter.. har vært der to ganger . Rart at det skulle være så mye ventetid! bor du i en liten by eller?

Men, det har jo vært en ganske lang prosess.. ikke sånn at jeg bare kunne ringe inn på dagen lissom, å kreve å bli i gangsatt heller. Men nå er jeg vanvittig gla for at det skjer.

Håper jo at det skjer naturlig iløpet av helga da, men.. ja.... nesten som å tro på julenissen det og :P

Lillegutt har det rett og slett FOR bra der inne :P hehe..

Skrevet

Det rare er at jeg bor i en stor by, men blir ikke tatt på alvor ang hånda. Jeg har hatt det i flere år, men det ble betydelig forverret av graviditeten denne gangen. Er så lei av å gå med skinne at jeg spyr snart! Smertene er konstante, men verst på kveld/natt. Håper virkelig det går tilbake til normalt smertenivå etter fødsel for jeg er ikke så hypp på operasjon. Smertene er bare i håndleddet og tommelen for min del, hørtes ikke godt ut med vondt i hele hånda.

Lykke til i helgen! Eller på mandag:-)

Skrevet

Merkelig at du ikke blir tatt på alvor! da hadde jeg klikka.. for å gå med sånn smerte er uutholdelig. Første gangen fikk jeg bare beskjed om å ta paracet hele dagen... Det gikk jeg ikke med på, så jeg dro tilbake og krevde å komme inn til spesialist. Heldigvis var de fornuftige å sendte en henvisning dit.

På sykehuset trengte jeg ikke noe papirer fra lege/ortoped. jeg bare sa hvordan jeg har hatt det, og de bestemte seg for å sette meg igang, siden jeg var såpass nært termin.. Heldigvis!

Håper for oss begge at vi slipper operasjon ja! Ikke noe særlig å ikke klare å få brukt den ene hånda når man har en liten en man må ta seg av...

Lykke til videre til deg også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...