Gå til innhold

Legges kl 19?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legger alle babyene sine da?

Vi gjør ikke det. Legger mellom 20-21. Synes 19 er så tidlig....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyen er forresten 8 mnd.

HI

Skrevet

Vi har leggetid kl.18, men i det siste har det oftere og oftere blitt kl.17.30. Jeg skulle gjerne hatt leggetiden senere, men det gaar ikke med den babyen jeg har (nesten 10 mnd). Hvis jeg forsoeker aa legge senere gaar det greit i et par dager, men saa blir ettermiddagene en proevelse for oss begge to fordi lillerusken bare er sur og troett.

Skrevet

Milla: Når våkner babyen da? Zzzzzzzzzzz - hehe.

Gjest Madolyn
Skrevet

Vi legger vår gutt på 4,5 mnd mellom kl 20-21. Prøvde i en periode å legge ham kl 19, men da våkna han 4-8 ganger per natt og ville opp senest kl 06. Han våkner fremdeles flere ganger per natt, men vi ser stor forbedring av å legge ham senere.

Skrevet

Her er det natt mlm 19-20.

Grunnen til det, er ikke så mye hva vi gjør, men ungen selv som styrer i forhold til når hun er trøtt.

Etter at vi her introduserte mer naziregime med tanke på rutiner, vet jeg nå noenlunde når vesla er trøtt og vil sove.

Akkurat i disse dager er det tenner, surving og feber på gang her, men vi har akkurat begynt med to soveøkter på dagtid, og da blir det legging rundt 19 av seg selv.

Dessuten trenger jeg litt egentid på kveldene også.

Likevel har klokken noen ganger blitt 21 her også for det er ingen robot og ennå lenge til hun skal i bhg eller jeg i jobb.

Hva som passer en selv best er vel det som er det riktige? Så lenge barnet får nok timer pr natt, er det jo opp til dere når det er natta?

Blir vel annerledes når hverdagen kommer og banker på døren ;-)

Skrevet

Mine legger seg kl 18.45 ca, de er 4 år, 2.5 år og 1 år.

Skrevet

Jeg skulle gjerne lagt kl 19, men det klarer vi ikke få til. Vi legger han kl 20 også sovner han mellom 20.30 og 21. Han er nesten 8 mnd og sover 2 ganger på dagtid. Hvis jeg klarer å få til hvil nr 2 tidlig sovner han kl 20 men da våkner han i 4 -5 tida. Han sover som oftest hele natta.

Skrevet

Lillegutt har lagt seg kl 19 siden han var 5 mnd gammel. Sover til ca 0830 på morgenen. Nå er han straks 11 mnd gammel. Vi er veldig fornøyde med det, og syns det er godt med litt "voksentid" på kvelden!

Skrevet

Jenta mi på 3 1/2 mnd har lagt seg 7 i en mnd nå. Starter kveldsstellet 18:15, bader hver kveld, og gir Mme på soverommet i pysjen. Da synger vi litt og koser, så legger jeg henne våken. Hun er da så stuptrøtt at hun med smukk og koseklut finner søvnen stort sett etter 15 min. Noen dager drøyer det til 20:30, og vi må inn til henne flere ganger og kose, rugge eller synge for å hjelpe henne å finne søvnen. Prøver å unngå å ta henne opp, men noen ganger må vi det. Tar henne i hvert fall ikke ut av det mørke kjølige rommet. Synes vi har fått en fin leggerutine, og er spent på om det vedvarer;) vet at vi er heldige med snill baby nå i hvert fall!

Skrevet

Det kommer an på hva dere foretrekker: Voksentid på kvelden, og tidlig morgen eller ha barnet oppe en stund på kveldene, og istedet ha senere morgener. Vi har alltid foretrukket det første. I tillegg er det greit å ha den rytmen siden resten av huset står opp tidlig for å reise på jobb, barnehage og skole.

Yngstemann er snart fire måneder, og sovner et sted mellom 20 og 21. Forsøker nå å få ham i seng tidligere. De to eldste har vært i seng til kl 19 fra ganske tidlig alder. For oss passer det best sånn.

Skrevet

Eldstemann på 2½ legger seg ca 20.30 og det har han gjort fra han var 3 mnd gammel. Vi trenger ikke stå opp tidlig om morgenen så da ser jeg ingen grunn til å legge ham tidlig.

Lillebror (5 mnd) legger seg kl 20.

Skrevet

Legger vesla kl. 19.-19.30 til vanlig, hun sover da til 8.30. Dette har hun styrt seg inn på selv, da vi begynte å legge henne før oss selv la hun seg kl. 22, så har det blitt tidligere og tidligere til dagens tidspunkt. Hun er 7 mnd. Hvis hun hviler litt sent hender det vi drøyer det litt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...