Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 19. august 2011 #1 Skrevet 19. august 2011 Jeg holder på og forberede kropp og sjel til at jeg skal begynne på kurs 29. august med trening og kostendring. Trenger og komme i form og ikke minst å gå ned en del kilo......derfor prøver jeg og være litt flink og trappe ned på pepsi max mengdene mine. Var litt flink før sommeren, men med sommer, ferie og lange late dager økte inntaket av pepsi max mye igjen:) Kaller meg selv en pepsi maxoman:) Så på søndag gikk jeg tom, tenkte at nå skal jeg ikke drikke i uken, men ha en flaske til helgen og kose meg med:) I mine øyne har jeg verdens letteste baby:) Han sover av seg selv, sover minst 12 timer hver natt og er blid og fornøyd:) Han er flink til og spise og drikke. Fått fire tenner nå på under en mnd. uten at det har vært noen ekstra plager. Litt sutrete noen dager kanskje...... De siste dagen har han gått litt grøt lei tror jeg. Kniper igjen munnen og vil ikke ha mer etter noen få skjer. Han har spist fint med grøt i lengre tid.....vi har også innført brødmåltid, så jeg tror han holder på og regulere seg litt selv. Nå vil han ikke like ofte ha mme og ikke like mye som før..... Og her kom da den dagens dilemma inn, han er jo 3 mnd for tidlig født og jeg har vært litt sånn "nazi" mamma med mat, mengder og hvor ofte han skal spise. Tror det er lett å bli sånn for oss prematur mamma`r:) Mini ville ikke ha grøt, ikke flaske og ikke så mye annet eller....han var sur og grinete, og mamma`s korte ikke pepsi max lunte kom veldig sterkt frem!! Uff, kjente jeg ikke hadde tålmodighet i det hele tatt.....så når han satt der og kneip munnen igjen, sa jeg litt høyt og hardt: Slutt da.....og da gikk det sekunder før han snurpet munnen sammen, så på meg med de såre øynene og så kom gråten......tok han opp og trøstet og sa selvsagt unnskyld, mamma lover å ikke gjøre det mer:) Måtte ringe til mannen som måtte ta med kald pepsi max på veien hjem fra jobb, og mor fikk kuppet de verste abstinensene.....hehe, uff ikke bra:/ Så nå prøver jeg og trappe ned, ikke kutte brått.....hehe:) En liten notis fra en dag i vårt liv:) Klem fra Drammen
A_K Skrevet 19. august 2011 #2 Skrevet 19. august 2011 Bare et spørsmål-er egentlig Pepsi Max det verste man kan drikke? Er det noe man legger på seg av liksom? Skjønner at man kan få dårlige tenner og sånn av det, men det er vel ikke den verste bruden å drikke? Eller?
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 19. august 2011 Forfatter #4 Skrevet 19. august 2011 Min kropp er nok ikke så glad i det, en del stoffer i den brusen som ikke er så lett og bryte ned. Omdannes nesten til vanlig sukker.....ikke bra:/ Men det som nesten er mest skummelt synes jeg, er at jeg blir såååå avhengig av det at det går utover sinn og sjel når jeg ikke får det!!!!! Kan ikke være bra..... Jeg har hatt lavt stoffskifte i mange år, og er i mye bedre form når jeg greier og kutte ned på eller aller helst kutte ut lettprodukter:)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 19. august 2011 #5 Skrevet 19. august 2011 hehe, jeg er også totalt avhengig av min faste dose Pepsi Max om dagen... Kanskje vi skal danne Anonyme Pepsimaxoholikers Forening sammen??
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 19. august 2011 Forfatter #6 Skrevet 19. august 2011 Jeg er med:) " Jeg heter Irene og er Pepsi Maxoman" Klem fra meg
Skaubinna Skrevet 19. august 2011 #7 Skrevet 19. august 2011 Da er er vi flere!! Men jeg har heller ikke tenkt å stoppe med Pepsi'n min med det første heller! Imidlertid har jeg nettopp startet på Grete Roedekurs :-P Hva om du trapper ned litt da i stedet for å kutte helt? Vet ikke hvor mye du drikker jeg, men trapp ned 1/3 hver uke så blir det ikke like tøft og kroppen ikke like forbanna ;-)
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 19. august 2011 Forfatter #8 Skrevet 19. august 2011 Tror det er en del av oss der ute:) Jo, det er det jeg gjør nå. Trapper ned. Når det var ferie her, kunne jeg fint drikke 1 1/2 liter hver dag, og hvis vi var et sted kunne jeg kjøpe en 1/2 liter, så var opp i 2-3 liter på enkelte dager. Jeg begynner på Easy-Life den 29. august. har gått på dette før, og det funker bra for meg. De første uken er på pulver, men det ser jeg bare frem til. Da har jeg liksom full kontroll på det jeg skal ha i meg. Det viktigste er likevel og komme igang med trening...... Og på pulverkuren skal jeg aller helst holde meg helt unna Pepsi Max:)
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 19. august 2011 #9 Skrevet 19. august 2011 Hei, jeg heter Emilia og jeg er også pepsi maxoman!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå