2 prinser og et nurk på vei Skrevet 19. august 2011 #1 Skrevet 19. august 2011 Eg skal ut å fly i slutten på mnd og i følge mens terminen er eg da 22+2 og tidlig ul 19+6. Så skal eg var borte 3 uker før eg flyr heim ijen å da er eg jo enda lenger på vei. Noen som vet hva sas å de praktisere?? blir sola- bergen å bergen- førde antagelig..
Mininni Skrevet 19. august 2011 #2 Skrevet 19. august 2011 Det er vel 2. tri som er ansett sikrest å fly i, så det er vel ikke noe problem uansett. Det er bare å søke det opp på de ulike flyselskapenes hjemmesider. Jeg har følgende oversikt, men den er fra 2007: SAS Braathens: Aksepterer gravide inntil uke 36. For reise mellom 2-4 uker før termin kreves en legeerklæring. Reisetiden for hver enkelt strekning kan i denne perioden ikke overstige 4 timer. Gravide aksepteres ikke etter uke 38, dvs. mindre enn 2 uker før termin. Norwegian: Gravide kan fly inntil uke 38 (eller uke 36 ved reiser under 4 timer), krever legeattest. Lufthansa: Gravide kan fly inntil uke 36. British Airways: Gravide kan fly inntil uke 36 (tvilling- eller flerlingsvangerskap frem til uke 32). Fra uke 28 kreves en legeattest, hvor det bekreftes at det er trygt å fly. Finnair: Gravide kan fly inntil uke 36. Ved korte nasjonale flyturer og korte turer innenfor Skandinavia aksepteres gravide inntil uke 38. Fra uke 28 kreves en legeattest. KLM: Gravide kan fly inntil uke 36 (inntil uke 34 ved tvilling- eller flerlingsvangerskap).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå