helene0: jan09+jun11 Skrevet 19. august 2011 #1 Skrevet 19. august 2011 Jeg trenger litt oppmuntring og inspirasjon... Jeg er så lei ammingen og nurket er bare 2 mnd! Han spiser hver annen time, jeg blir kjempe kvalm hver gang, har stikninger i puppene, masse brystspreng og ammingen havner liksom altid midt oppi alt annet så jeg aldri får fullført noe (hverken middagen, frokosten min eller boklesing med storebror) Har allerede gått ned alle kg fra svangerskapet og begynner å bli skranten amming er virkelig ikke fryd og gammen denne gangen. Sliter mye med dårlig samittighet
Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #2 Skrevet 19. august 2011 Lei av å amme? Slutt å amme da vel Mme er ingen dårlig erstatning. Det blir folk av flaskebarn også! Jenta mi har ikke smakt en dråpe morsmelk i hele sitt liv, og hun er nå en frisk og rask jente på snart 1 år. Har aldri skjønt, og kommer aldri til å skjønne dette amme hysteriet!!
Billie Jean Skrevet 19. august 2011 #3 Skrevet 19. august 2011 Kan du vurdere å delamme og gi tillegg på enkelte måltider? Det vil kanskje lette situasjonen din litt:) Forstår den dårlige samvittigheten, men synes ikke du har grunn til å ha det. Du sliter med ammingen, og det er forståelig, med så mye smerter, kvalme, spreng og ubehag. Barna har det bra hvis mor har det bra, og det er DITT valg hvordan du gir dem mat. På den ene, andre eller tredje måten. Lykke til:)
Ane Elise Skrevet 19. august 2011 #4 Skrevet 19. august 2011 Jeg er faktisk enig med Anynom, er man ikke i humør og føler at det er et ork med amminga hva med å spe på med mme i tillegg til mm?! MME nå til dags er ingen dårlig erstatning selv om mm er selvsagt det beste man kan gi til spedbarnet sitt, men til en hver pris!?!! Jeg har alltid ammet nurket mitt med mm, og har heldigvis nok til han bortsett fra øke døgnene. Det var sannelig meg et helvete! Måtte da ammet han i ett, var faktisk nære på og kastet inn håndkleet, og vurderte sterkt om jeg skal ty til selv med mme. I mellomtida satt jeg foten ned og sa at jeg ikke ville ha noe besøk fra verken vennene våres, og ba svigermora mi dra hjem og la meg være i fred. Og sannelig klarte jeg og berget meg gjennom de 5 laaaaannnnggge dager med litt hjelp fra min kjære
helene0: jan09+jun11 Skrevet 19. august 2011 Forfatter #5 Skrevet 19. august 2011 Jeg har liksom hele tiden tenkt på flaske som skikkelig upraktisk.. masse vasking, koking, stå opp om natta for å fikse ++.. eldstemann tok ikke flaske i det heletatt og amminå det vgen gikk helt fint, var ikke noe problem. Gutten tar jo flaske de gangene jeg prøver så kanskje jeg så kanskje han kan få flaske på ettermiddagen når det er mest styr og stress her hjemme..
Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #6 Skrevet 19. august 2011 Husk at ammingen vil bli sjeldnere og sjeldnere fremover, og at det er jo veldig lettvint egentlig! Men du må definitivt også passe på deg selv! Du må jo få spist og drukket! Men har du sjekket om du har trøske? Er jo litt rart du har masse stikninger enda... Og til slutt: Uansett om du fortsetter amming eller ikke så er det ingen grunn for dårlig samvittighet! Det blir flotte nydelige barn av både morsmelkunger og flaskebarn:) En fornøyd og glad mamma er mer verdt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå