Gå til innhold

Sliter med selvbildet:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler med bare stygg.Veier 97 kg nå,og er ikke fin i noen klær:-(.Synd ikke det er noe morro å gå ut av huset,føler folk glor på meg.Særlig yngere folk.Skjønner at dem snur seg etter meg,og hører dem sier ting.Jeg blir så deprimert.

Forrige gang jeg var gravid la jeg også på meg mye,veide 106 kg på slutta.Begynte på et slankekurs etterpå,og gikk fort ned til 90 kg.Jeg sleit meg gjennom et tøft program,og til og med da hørte jeg kommentarer.Følte ikke meg selv så tykk da,men jeg hørte den tøffe guttegjengen nedpå butikken slang kommentar:-(

Er det andre som har det sånn?Jeg føler jo ikke at jeg er så svær,sikker dem som er større.Hvorfor må folk si sånt da?Ser jeg en gjeng med ungdommer,tørr jeg ikke gå forbi.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei sola :o)

Så trist at du føler slik du gjør.

Hva gjør du selv for at du skal føle deg bedre?

Det kan hjelpe å bruke lang tid foran speilet om morgenen; Ordne hår, sminke og ta på deg en god parfyme. Klær må også planlegges litt for oss gravide! Hva med å gå med tights og en søt tunika over? Eller en fin, litt lang kjole med en cardigan? Sko med litt hæl (kilehæl er veldig behagelig å gå med), kan også være lekkert - og gi inntrykk av lengre ben. Man må finne de klærne som er mest flatterende for den kroppen vi har.

Det er ikke lett å komme seg ovenpå når man har det vanskelig inne i seg, det vet jeg! Men du må lære deg å gi litt f...! Si til deg selv i speilet HVER dag at du er VAKKER! Hvem bryr seg om drittunger som slenger med leppa? Du får tenke at de ikke vet bedre, stakkars! Nesa i sky og vær stolt av deg selv og din gravide kropp! Jeg er sikker på at du er både vakker både utvendig og innvendig :o)

God klem!

Skrevet

Trøst deg med at mange synes du er flott også! :) Jeg er oppe i 92 kg nå (og jeg er ikke særlig høy...), og føler meg ganske dass, men hvis jeg klager er det utrolig mange som snakker om hvor flotte de synes gravide damer er (ungdomsgjenger er ikke medregnet, de snakker jeg nemlig ikke med).

Klær er jo et slit, men jeg har kjøpt litt nettopp fordi jeg er avhengig av å føle meg sånn halvveis ok når jeg går ut. Veldig billig basis i klær da, men kjøper litt skjerf, støvletter med flat såle, lange smykker etc. som kan brukes etter graviditet også, samt at jeg var hos frisøren i forrige uke (nå er jeg av dem som ikke går dit så ofte, så det er luksus for meg - kanskje du heller vil noe annet, fot- eller ansiktsbehandling eller noe annet som får en til å føle seg litt bortskjemt?!).

Ellers får vi bare telle ned de siste ukene eller månedene, og tenke på at det blir bedre når bare babyen har kommet... vekta kan man gjøre noe med, og man får møte en helt ny skapning i tillegg! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...