A_K Skrevet 19. august 2011 #1 Skrevet 19. august 2011 Hei, har noen av dere opplevd å ha vonde og stive ledd etter fødsel ? Er dette vanlig? Jeg har spesielt vondt i føttene. Kan det være hormonene som påvirker "smidigheten" i leddene?
Kinamitt Skrevet 19. august 2011 #2 Skrevet 19. august 2011 Hei A_K, Om du trener på Ekeberg så fikk du svar av meg i går. Men hvis det ikke er deg så kan jeg bekrefte at jeg også har fått vondt i føttene etter fødselen. Det er spesielt vondt når jeg skal opp om natten etter å ha ligget stille i noen timer, da føles det som om noen har byttet ut føttene mine med en 80 årings... En "fotmann" jeg kjenner mener det kan være fordi vekten min økte med 25 kilo i graviditeten, men jeg hadde jo ikke vondt når jeg var gravid, så jeg tror mer på at det kan være hormoner. I denne tråden står det om en som har fått beskjed av legen sin om at det kommer av lavt nivå av hormonet tyroksin, og hun fikk da resept på tyroksin-tabletter. http://www.dinbaby.com/forum/thread/9931409 Om ikke det går over om et par måneder når datteren min nærmer seg 6 mnd. så får jeg vel ta meg en tur til legen for å sjekke hva dette kan være, eller om jeg trenger hormoner jeg også... Ammer du forresten? Jeg ammer ikke, så er bare interessert i å vite om det kan være et "fenomen" hos oss som ikke får til å amme.
LoveInMyTummy Skrevet 19. august 2011 #3 Skrevet 19. august 2011 Jeg har også lagt merke til dette, og jeg ammer. Hadde ikke stivnet da jeg var gravid. Regner med at det er nok en hormonting.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #4 Skrevet 19. august 2011 ja, jeg er plaget av det jeg og. Særlig om natten, eller etter å ha sitti stille lenge. Jeg har også vondt i føttene og er stiv i kroppen. Mannen bare ler av meg............. godt det er flere, og ble veldig lettet da jeg leste linken som ei la ut. For det har bekymret meg litt.
merkin Skrevet 19. august 2011 #5 Skrevet 19. august 2011 Ja! Jeg har også vondt i føttene etter fødsel. Fødte for 4 mnd siden. Ingen plager under svangerskapet, men har kommet snikende etter fødselen. Gjør vondt om jeg har sittet/ligget i ro lenge. Går da krokbøyd og bredbent for å unngå å belaste føttene for mye, men går seg raskt til etter hvert som jeg beveger meg. Tipper det er hormonbetinget, og at alle de små leddene i føttene skal "gå seg til igjen". Håper det går seg til snart.
Valiana Skrevet 19. august 2011 #6 Skrevet 19. august 2011 Jepp, høres veldig kjent ut! Begynt å lure litt selv, men skjønner nå at det er ganske vanlig. Det er spesielt de siste ukene jeg har lagt merke til det (datteren min blir 4 mnd i morgen), tror ikke det har vært der de første månedene. Det er hovedsakelig anklene jeg sliter med, føler meg som den oldisen når jeg går ned trappene etter å ha sittet i ro en stund...
Maitrollet Skrevet 19. august 2011 #7 Skrevet 19. august 2011 Jeg har vært fryktelig stiv i knærne og ryggen, men det har blitt veldig mye bedre etter at jeg begynte å trene litt styrke. Gutten er tre mnd.
A_K Skrevet 19. august 2011 Forfatter #8 Skrevet 19. august 2011 Godt det ikke bare er meg... Har passert 30, men hadde ikke planlagt å bli så stiv i kroppen så tidlig;) får trene mer da og satse på at det går over:)
kvinne29-m/tvillinger Skrevet 19. august 2011 #9 Skrevet 19. august 2011 Stive ledd her også. Måtte av div. grunner slutte å amme tvillingene mine, og da gikk det over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå