*Snuppeline* Skrevet 19. august 2011 #1 Skrevet 19. august 2011 Sønnen min er 1 år og han har de siste månedene våknet 04:30-05:30 hver dag. Vi har prøvd både å legge han senere på kvelden og kuttet ned på dagsovingen, men dette ser ikke ut til å ha noen effekt (annet enn litt mer sutrete gutt....). Han legger seg ca kl 19-20 hver kveld, og han sover 1-2 ganger i løpet av dagen (går i bhg). Har en drøm om å i det minste få han til å sove til kl 6-6:30, for når begynner vi å bli rimelig lei av å våkne så tidlig. Han er heldigvis veldig enkel å legge om kvelden, og han sover stortsett sammenhengende frem til han våkner i 5 tiden. Så det er jeg selvsagt takknemmelig for :-) Setter stor pris på gode råd!
The Bad Gal Skrevet 19. august 2011 #2 Skrevet 19. august 2011 Kutt ned dagsovingen til bare èn gang, og legg han litt tidligere på kvelden. Mine har også vært sånn(er vel egentlig det fortsatt), det er i grunnen ikke mye man kan gjøre med det annet enn å regulere litt på dagsoving og leggetid på kvelden. Har lest mye rundt, og det er svært få råd om hvordan man får de til å sove litt lengre, så det er visst bare noe man må leve med. Hun eldste mi ville ofte opp i 4-5 tida, men etter hun ble 2,5-3 år, så begynte hun å sove litt lengre, det har i grunnen holdt seg, sånn mer eller mindre. Det har aldri nyttet å be dem legge seg igjen når de først har våkna, vet det funker for en del, men tror nok at èn gang A-menneske, alltid A-menneske. (jeg er også A-menneske, så skal vel ikke snakke så høyt!)
Anonym bruker Skrevet 19. august 2011 #3 Skrevet 19. august 2011 Du bør kutte ned på dagsovinga hans. Og du må gi det litt tid, 1-2 uker før du konkluderer med om det har noen effekt eller ikke. Det tar litt tid før de små justerer seg.
*Snuppeline* Skrevet 19. august 2011 Forfatter #4 Skrevet 19. august 2011 Tusen takk for svar, jenter! Han er vel sikkert inne i en omleggingsperiode når det gjelder søvnmønster... Skal prøve å la han sove kun 1 gang pr dag. Han går i barnehage, så det går seg nok til :-) Jeg har alltid vært varm tilhenger av å lytte til barnet og følge hans rytme, men nå etter flere mnd med å våkne kl 5 hver dag så får jeg prøve å påvirke rytmen hans litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå