Gå til innhold

Har visst satt et lite A-menneske til verden :-) Noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er 1 år og han har de siste månedene våknet 04:30-05:30 hver dag. Vi har prøvd både å legge han senere på kvelden og kuttet ned på dagsovingen, men dette ser ikke ut til å ha noen effekt (annet enn litt mer sutrete gutt....). Han legger seg ca kl 19-20 hver kveld, og han sover 1-2 ganger i løpet av dagen (går i bhg).

Har en drøm om å i det minste få han til å sove til kl 6-6:30, for når begynner vi å bli rimelig lei av å våkne så tidlig.

Han er heldigvis veldig enkel å legge om kvelden, og han sover stortsett sammenhengende frem til han våkner i 5 tiden. Så det er jeg selvsagt takknemmelig for :-)

Setter stor pris på gode råd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kutt ned dagsovingen til bare èn gang, og legg han litt tidligere på kvelden.

Mine har også vært sånn(er vel egentlig det fortsatt), det er i grunnen ikke mye man kan gjøre med det annet enn å regulere litt på dagsoving og leggetid på kvelden. Har lest mye rundt, og det er svært få råd om hvordan man får de til å sove litt lengre, så det er visst bare noe man må leve med.

Hun eldste mi ville ofte opp i 4-5 tida, men etter hun ble 2,5-3 år, så begynte hun å sove litt lengre, det har i grunnen holdt seg, sånn mer eller mindre.

Det har aldri nyttet å be dem legge seg igjen når de først har våkna, vet det funker for en del, men tror nok at èn gang A-menneske, alltid A-menneske. (jeg er også A-menneske, så skal vel ikke snakke så høyt!)

Skrevet

Du bør kutte ned på dagsovinga hans. Og du må gi det litt tid, 1-2 uker før du konkluderer med om det har noen effekt eller ikke. Det tar litt tid før de små justerer seg.

Skrevet

Tusen takk for svar, jenter!

Han er vel sikkert inne i en omleggingsperiode når det gjelder søvnmønster... Skal prøve å la han sove kun 1 gang pr dag. Han går i barnehage, så det går seg nok til :-)

Jeg har alltid vært varm tilhenger av å lytte til barnet og følge hans rytme, men nå etter flere mnd med å våkne kl 5 hver dag så får jeg prøve å påvirke rytmen hans litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...