Gå til innhold

Har noen av dere vært gravid med jente med 120 hjerteslag i minuttet?

Anbefalte innlegg

Helt siden første kontroll og frem til nå, uke 39, har babyen i magen hatt en hjertelyd på 120-130 hjerteslag i minuttet... og det er jo som myten sier, typiske gutte-hjerteslag... Når jeg leser og hører litt rundt, så sier alle at det bare er tull, de hadde gutt med "jentehjerteslag", men jeg har aldri hørt omvendt, ei jente med så lave hjerteslag... Så, finnes det noen her ute som har hatt det?

Ordinær ul trodde det var jente, samme sa legen min på hans gamle ul-apparat, men kunne ikke si for sikkert. Jeg var på 3D i uke 26, og hun sa det var jente. Men jeg har en følelse av at det er gutt... Har liksom typisk "gutte-mage" også, hehe. Og alt er rosa, og nå som det nærmer seg, ser jeg for meg at det kommer en gutt og jeg må stresse med å bytte ut alt fra klær, sengetøy, sengehimmel, voksipose, pledd, smokker og alt, fordi det er rosa...

Blir selfølgelig glad for gutt, men jeg bare blir "redd" når jeg tenker på alt jeg har kjøpt i rosa, så og si alt...

Noen som kan berolige meg med å ha hatt noen rolige jenter i magen? ;-)

Fortsetter under...

det husker jeg ikke. er nesten 10 år siden jenta mi kom :) husker ikke med gutten heller. var aldri så opptatt av det der med hjerteslagene. så lenge legen og jordmor følgte med at alt var som det skulle :)

jeg har ei veninne som fikk beskjed om at hun skulle ha gutt og gjorde alt klart etter det. som kom det ei jente. hehe. men det skjer heldigvis veldig skjeldent tror jeg.

Synes du skal bare slappe av og nyte tiden. ikke stress med det. sier legene at det kommer ei jente, så gjør det nok det. Skulle det dukke opp en gutt, ja så gjør det det. ikke noe krise det, annet at du har mye i rosa. det bytter du bare ut litt etterhvert :)

Jeg har også inrykk av at vis legene/jordmødrene er usikre så er det fordi det er ei jente. er det gutt så ser de det ganske tydelig hvis de kan se kjønnet. men jente og ikke helt tydelig bilde, er det vanskeligere og se og tør derfor ikke og si det 100%

Annonse

barnets hjerterytme er egentlig ikkje kjønnsbetinget.. det har med barnets aktivitetsnivå å gjøre.. er barnet aktivt jobber hjertet for å pumpe blodd fortere og pulsen går opp, akkurat som voksne når vi er aktive..

jeg spurte jordmor da vi var på ul, og hun mente det var tull og tøys at pulsen kunne si noe om kjønnet, og at det var tilfeldig at det "stemmer".. ofte fordi der det stemmer over ens med myten har mamman lagt det på minne og de gangene det ikke stemmer går det mer i glemmeboka..

så da hører en oftest om de gangene det stemmer, selv om det ikke er hold i myten rent medisinsk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...