Gå til innhold

"Eldre" mamma-er/tredje barn

Anbefalte innlegg

Vurderer opp og i mente om vi skal ha et tredje barn. Mannen er ok hvis jeg veldig gjerne vil, men jeg er usikker - på en side er det et ønske/instinkt der, på den annen side er det en fornuft der i forhold til energi, orker man en runde til osv.

Hører gjerne noen erfaringer om det å være "eldre" mamma (+35) til flere enn to barn!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143490930-eldre-mamma-ertredje-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var 33 da jeg fikk nummer tre, og fylte 35 det året jeg fikk nummer fire.

Selvfølgelig blir man sliten av og til, men ikke mer enn en 25 åring tror jeg. Jeg er ihvertfall mye mer rolig og avslappet til det meste nå enn jeg var da jeg var "ung"... Har taklet alt fra nattevåk til trass mye bedre i 30-årene enn jeg gjorde i 20-årene.

Ikke noe problem i det hele tatt, du er faktisk ikke gått ut på dato helt enda;-)

En generasjon lenger tilbake, altså hos mine oldeforeldre, fikke de jo gjerne sitt tiende barn etter fylte 41, det er jo ingen big deal. Så lenge kroppen kan, kan du.

Vi har jobbet en stund med å få til nr 3. Nå har mannen passert førti, og han syns han var for gammel allerede når vi starta prøvingen, så jeg føler vi har litt hastverk. Jeg sa en gang at jeg ville ha alle ungene mine før jeg ble 30 men den grensa har vist seg å være ganske fleksibel ettersom tiden går for min del...

Annonse

Gjest amandine

Var sånn jeg tenkte også, vi begynte å prøve da vi var ferdigstuderte, jeg var 25 og han 23. Jeg fikk min første da jeg var 32, min tredje da jeg var passert 38. Sånn er det bare, det er ikke så lett å planlegge ting man ikke kan kontrollere;-) Lykke til, dette går fint! Dvs alderen er iallefall ikke noe å bekymre seg over.

Takk for mange positive svar. Da gjelder det egenlig bare for meg å virkelig kjenne etter om det er det jeg helst vil. Er som sagt usikker, det er veldig både-og. Er redd for å angre hvis jeg ikke får en til, og kanskje det går kjempefint med tre...ikke lett denne avgjørelsen.

(HI)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...