Gå til innhold

Til dere med bebiser på ca 4 mnd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg vet dette er et diskuter tema, men jeg tar det opp igjen jeg!

Ser det er mange som lurer på når man gir bebisen grøt for første gang, men hva med disse matglassene? Når er det ok å prøve seg frem og hvor mye kan man gi?

Min lille er snart 4 mnd, gir henne både sviske og grønnsaker på glass, og det har jeg gjort i ca to uker. Jeg gir henne flaske med mme til lunsj og kvelds (har ikke nok melk), og ammer resten. Så tidlig at ved middagsmåltidet var hun ikke fornøyd, så nå i det siste har jeg gitt opp til 3 teskjeer med enten sviske eller grønnsakspurre, så ammet henne etterpå.

Og hun er storfornøyd!

Hva sier dere mødre? Burde jeg skamme meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal du skamme deg?? Folk må få lov til å gjøre akkurat som de selv vil.. :) Her går det i MME for det meste, med banan til kvelds.. :) Vesla vil ikke ha noe annet for tiden.. har prøvet med grøt, men da må det blandes noe smak i for at hun skal spise det. :) Jeg ammer desverre ikke da hun aldri ville ta tak.. Så går kun i MME ( pumpet første 10 ukene da).

Så lenge vesla er fornøyd så er jeg fornøyd. :) Hun er nå 4,5 mnd gammel. :)

De gangene hun vil ha grønnsaker på glass så spiser hun halve glasset. Sviske ville hun ikke ha for alt i verden.. hehe.. men jeg blander litt sviskesaft i MME hvis hun er hard i magen.. noe hun ofte blir av bananen. MAngo ville hun ikke ha.. Så her går det mest i banan og mme.. Vi gjør som vi selv syns er best for barnet.. :)

Skrevet

Jeg har ikke begynt å gi noe ennå, har istedet forsøkt å ha faste måltider (han får ikke lenger pupp i hytt og pine som da han var spedbarn) slik at magen ikke jobber konstant. Han hadde en periode i sommer på ca to uker hvor han våknet hele tiden. Jeg falt for fristelsen til å amme hver gang han gråt, og den stakkars magen fikk jo aldri ro. Nå når jeg lar det gå opp mot tre timer mellom hver ammerunde, sover han mye bedre. Så lenge han er fornøyd gir jeg ikke fast føde, men dette vil jo endre seg. Om en måned er vi nok i gang vi også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...