Gå til innhold

HVOR DRAR MAN PÅ FERIE MED 8 MND BABY I NOVEMBER?

Anbefalte innlegg

Hei! Vi planlegger en ukes sydentur i slutten av november, da er min lille tulle ca 8 mnd.

Er det noen som har tips om steder/hotell det er fint å dra med en baby?

Om det er andre ting man bør huske på når man skal til syden med en liten en, ta jeg imot alle tips med stor takk! (det er min første sydentur med barn...)

På forhånd tusen takk for all hjelp! :-)

Fortsetter under...

Man drar til Gran Canaria Nærmere bestemt Cordial Royal i Puerto Mogan. Og man bestiller en junior suite med halv pensjon ;o) Vi var med et vennepar der når gutta våre var 10 og 11 mnd, helt perfekt. Man har alt man trenger på området til hotellet og kan slappe av og nyte ferien! Det koster litt, men man får virkeig mye for pengene.

Vi skal tilbake nå i november, dette blir årlig så lenge vi har små barn ;o)

Anbefaler at du tar med en liten vannkoker, nan (selv om du ammer), norske bleier (dyrt i spania) norsk barnemat, grøt og det du trenger til spising, juice på kartong til småbarn, husker ikke om de har til så små som 8 mnd med det finner du ut av, og tåteflasker.

Vi hadde også med oss plast skeier, gafler og skåler til grøtmåltider som de fikk på rommet. Middagen varmet kelnerene til oss når vi spiste lunsj osv. Hvis hun kryper er det lurt med en lett bukse så hun ikke blir sår på knærene. Paraplytrille er viktig!

Vi hadde også med oss norsk baconost på tube som gutta fikk på brødmåltidene slik at de fikk i seg salt for å binde vesken i varmen. Vi hadde også med oss zalo og milo på små flasker vi kjøpte på apoteket. Og oppvask kost slik at vi fikk vasket opp tingene vi brukte til gutta på skikkelig vis før vi kokte det i vannkokeren.

Vi hadde også med oss 2 100 pk med sterile kompress ( ikke plasteret) til å vaske nedentil siden vi ikke ville bruke våtservietter hele uken. Reiseapotek fikk vi anbefalt på apoteket hva vi burde ha med.

Alt gikk som smurt for oss! Viktig å forberede seg litt;o)

Jeg hadde akkurat det samme med nå i påsken da vi var på cruise, og skal pakke det samme nå i november.

Ja, en ting til... Middag på flyet var ikke særlig vellykket... De kan bare varme i vannbad og da blir ikke maten varm, bare littegranne lunken. Der hadde vi med ferdig grøt på glass som serveres kald. Hadde vent gutta til å spise det før vi reiste siden reisetiden til var tiiiidlig... Men vet ikke om de har det ned i 8 mnd heller

GOD TUR!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...