hottis Skrevet 18. august 2011 #1 Skrevet 18. august 2011 Hei! Er det noen som har gode/dårlige erfaringer med å reise til syden sent i svangerskapet? Jeg skal egentlig til Spania med minsten på snart 4, når jeg er i uke 35+3. Hjem igjen er jeg 36+3. (flyturen tar 3,5 timer) Jeg må fly alene med ham,siden faren ikke får fri fra jobb....men min familie er sammen med oss der nede. Jeg er i fin form, og det er jo kun litt over 2 uker til avreise. Men vil ikke gjøre noe risky heller....
miepia30 Skrevet 18. august 2011 #2 Skrevet 18. august 2011 Har du sjekket om flyselskapet lar deg fly så sent? Noen lar ikke gravide fly de siste 4 ukene.
hottis Skrevet 18. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 18. august 2011 Ja har sjekket på hjemmesiden deres. Man må ha legeattest som skal godkjennes av SAS medisinske avdeling, hva nå enn det er....
hildis :) Skrevet 18. august 2011 #4 Skrevet 18. august 2011 Jeg var til syden når jeg var 30 uker på vei... hadde det kjempefint, men kunne ikke tenke meg å gjøre det en gang til. Følte meg ikke bekvem med magen og det ble et hælvete å ligge på solsengene etterhvert, fikk så vondt i hele kroppen... så fikk jeg uvi å ble skikkelig dårlig av det. Jeg reiste med norwegian og måtte være hjemme 4 uker før termin for å få fly... ikke at det var noe problem til meg, men jeg ringte for å sjekke å fikk det til svar. Håper dere får en fin tur da
Gloria ** Skrevet 19. august 2011 #5 Skrevet 19. august 2011 Jeg var i Oslo i uke 37+5, frem og tilbake på en helg. Hadde legeattest med men de spurte ikke om den. Tror ikke jeg hadde gjort det igjen forbi jeg ble egentlig veldig bekymret, kjente suget veldig hardt i magen ved takeoff og landing. Men oppholdet var viktig Det er jo forskjell på 45 min og 3,5 timers flytur. Gjør det du føler for, tror det vil gå helt fint med deg om du har ukomplisert sv.skap. Ubehageligheter vil det være uansett, men du setter ikke deg selv eller baby i fare.
30kg opp, 2,5kg baby ut.. Skrevet 19. august 2011 #6 Skrevet 19. august 2011 varmt i spania i august, veldig varmt..ta det med i betraktning;)
septemberpiken Skrevet 19. august 2011 #7 Skrevet 19. august 2011 Ja, jeg vet om ei som fødte for tidlig på Kanariøyene med en unge som måtte i kuvøse, så de fikk et forlenget opphold i Spania, for å si det sånn. Så lenge du vet hva du kan risikere er det vel greit, forutsatt at flyselskapet lar deg fly og du har forsikringene i orden...
Siljebristol Skrevet 21. august 2011 #8 Skrevet 21. august 2011 Hi there!I was supposed to travel to Portugal 11th September.I'm in good shape and feel well.I won't be going as the airline refuse to let any women over 35 weeks pregnant travel.even if you get a statement from your doctor to say you are healthy.also,it's very difficult to get good insurance when you are more than 28 weeks pregnant.somebody also got me thinking about" if you had your baby in Portugal,you would have to stay there for 4 weeks ,as the airline cannot accept infants under 4 weeks on the aircraft.....so I'm staying home,but my husband and son are going.......
livk (nr.3 på vei) Skrevet 21. august 2011 #9 Skrevet 21. august 2011 Har egentlig bare en ting å si. Du må ikke reise. Du kommer deg gjerne nedover, men du kommer til å slite med å komme deg hjem igjen. Jeg var i uke 33 på vei hjem fra Tyrkia og detvar såvidt jeg kom med. I tillegg vet jeg ikke om noen forsikringsselskap som betaler for fødsler i utlandet så seint. Selv har jeg Gjensidige og de har tilogmed uke 35. Kjenner ei som måtte betale 200 000 for en fødsel i Tyrkia. Hun hadde ikke reiseforsikring. Jeg ville aldri ha reist nedover for det er jævlig kjipt å måtte ta tog tilbake. Jordmoren min fortalte om ei som ble nektet hjemreise fra Praha i uke 35 pga at hun ikke hadde vært hos legen siste uken. Så man vet aldri. Blei veldig mye klaging her. Men den følelsen jeg, min mann og våre to barn fikk i Tyrkia mens vi ventet på beskjed om jeg fikk være med eller ei, den unner jeg ingen. Fikk nesten panikk, men heldigvis kom det en mann og fortalte at siden jeg var under 35 uker og følte meg frisk fikk jeg være med.
mami07 *fødeklar* Skrevet 21. august 2011 #10 Skrevet 21. august 2011 hei jeg er nå i uke 32 og kom hjem fra marokko for en uke siden.vi var der i en uke og jeg var kjempe dårlig nesten hele uka med vondt i magen og masse maserier,maseriene mest sannsynlig fordi jeg var så utrolig stresset for om dette ferieoppholdet skulle gå bra eller ikke. jeg anbefaler deg virkelig ikke å dra,og ikke pga varmen eller at det er fare for fødsel eller noe (ikke at jeg vet) men rett og slett fordi man stresser såpass mye og psykisk stress er jo ikke bra for deg eller for babyen din og jeg er ganske sikker på at du kommer til å stresse hodet ditt max mens du er der siden du er såpass i til at du spør om råd her sånn i forkant men ønsker deg ihvertfall en god tur om du skulle bestemme deg for å dra alikevel,men jeg håper at du holder ruumpa di i norge til babyen er ute
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå