Gå til innhold

Sukk og stønn! *syte,syte*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt hvor jeg skal begynne en gang.. Føler jeg er i et skikkelig vakum for dagen og føler meg egentlig litt "uttafor".

Er kun 11 dager igjen til termin, føles som en liten evighet samtidig som det er alt for kort tid.

Har hatt et fantastisk fint svangerskap uten plager eller noe (greit mye kynnere men) og er i finfin form. Kan ikke klage over vekten og magen er liten så ikke mye i veien den. Var en som trodde jeg hadde 2 mnd igjen og ikke to uker Tussler tur hver dag og koser meg virkelig hjemme for meg selv. Gleder meg jo selvfølgelig til å se den lille og komme litt videre, men ikke nå. Er ikke klar for å snu opp ned på hele hverdagen igjen og kjenner jeg kvir meg til morgenen mannen er tilbake på jobb og jeg skal levere storesøster i bhg alene.

Har lyst å ha henne inne i magen min så lenge som mulig, men samtidig ligger 1. septemer der og lager kvalme rett forann oss.

Så selv om jeg godt kunne gått en måned til føler jeg liksom presset og får ikke slappet helt av uansett. (Møkkaordning!)

Så nå går jeg her da.. så naiv jeg bare kan og later som ingen ting for meg selv. Har ikke pakket "fødebaggen" eller gjort klart kameraet eller noe, for hun kan jo ikke komme før jeg er klar vel?! Herre, jeg trenger et spark bak eller noe. Har ikke godt av å gå sånn å tenke hele dagen.

Storesøster kom bare plutselig 16 dager før termin så det ble ikke grublet så mye da. Ikke som jeg husker i hvertfall. Jaja. JM mente jeg kom til å føde før tiden denne gangen også men får nå se på det.

Kommer vel 1. sept kl 00:03 eller noe. Det hadde nesten vært litt morsomt.

Det ble rotete dette her, og litt meningsløst.. Men men.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vacum her å:P

13dager igjen, er sååå klar nå! samtidig som jeg nyter dagene litt for vet jo det blir travelt nok snart.. Fikk ikke heller forberedt meg sist, da kom gutten 3uker før. så denne ganga er egentlig alt klart, ja utenom kamera å sånn som skal kastes i bagen når det skjer noe..

Skal ikke ha barnehage vi,så glad for å slippe den bekymringa. men tror ikke du skal bekymre deg for det! det ordner seg somregel;)

Nei-skal vi ikke bare føde inatt?

Skrevet

Smugtitter inn fra 1. trimester og ble litt nyskjerrig; Hva er det som er så spesielt med 1. september??

Lykke til med fødselen...

Skrevet

Hehe... Ingen fødsel på gang her enda heldigvis.

Tror egentlig jeg er litt trist for at jeg snart er ferdig med graviditeten.

Ser ikke bort i fra at dette er siste gangen og det er litt rart.

Men kjenner jeg er spent på å se den lille også.

Nei, hun får komme natt til termindato. Det hadde vært fint.

Så får jeg gå "tiden min ut" uten å bli for nervøs ang bhg-plassen.

Vet ikke hvor mye det hjelper med søskenprioritet om hun er født etter 1.sept. :)

Skrevet

Takk for det. Er spent og gleder meg. Drømmefødsel sist så krysser fingrene for gjentagelse.

"Lovfestet rett til bhg-plass" gjelder for barn fylt 1 år innen 31. august det året de skal begynne. Om det var forståelig forklart.

Men det slipper du å tenke på ;D

Lykke til med resten av graviditeten :)

Skrevet

Hehe, du får bare bearbeide jordmor om babyen kommer 1/9 kl 00.03;) da syns æ diskusjonen om klokka egentlig er rett stilt kan begynne, du får sørge for å få stilt deres klokker før avreise, dra tida tilbake noen minutter:)

Huff sitter å koser meg her, frokost å greier.. har aleinedag og noen småting å gjøre. men noe særlig tiltak det har jeg ikke:(( bare lyst å sitte her på bim.. eller reise på føden, tar gjerne den..

Rose -3. troll i 2012

de som er født FØR 1.september har rett på barnehageplass neste høst.... mange her som føler presset nå:P

Skrevet

Hvis du ikke bor langt unna sykehuset er vel ikke fødebagen noen krise... :) Og du kan begynne og snakke om venting når du føder 2 uker over termin, hehe (jeg vet av erfaring)... Jepp, min strategi er at det alltids er noen som har det verre, og man kan ikke alltid time fødselen i forhold til en dustete "frist" satt av det offentlige. Noen av oss har tapt i utgangspunktet fordi vi har termin i årets siste måneder, men desto større grunn til å klage... og det skal jeg! Selv om jeg satser på at søskenprioriteten ordner en barnehageplass til oss likevel, siden jeg var så "fornuftig" å føde i mai sist gang... :)

Lykke til - du blir nok klar for babyen når den bestemmer seg for å komme uansett! Før eller etter 1. september... :)

Skrevet

Åårgh!

Her hadde jeg skrevet et milelangt svar også klarer jeg å slette hele dritten. Jaja!

Bor ikke langt fra sykehuset så er ikke noe pes med baggen egentlig.

Men var en tråd her inne ang dette og da hadde det blitt til at mannen hadde pakket baggen midt på natten stresset som fy. Hadde med 4 par tennissokker og 2 stringtruser! Hehe... Ikke svarte om det skal være meg :)

Har uansett planer om å dra så fort jeg får lov så satser på å egentlig ikke trenge baggen i det hele tatt men det vil nå tiden vise.

I dag er for øvrig 100 ganger bedre enn i går. Humørmessig siden formen stort sett er upåklagelig. Har shoppet småting jeg trenger til den lille som spreller som bare det i dag. Og jeg har vært hos frisøren og er faktisk strålende fornøyd :)

Ting faller på plass!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...