Gå til innhold

Skuffende av familien min! Dere synes sikkert jeg er kravstor nå men...

Anbefalte innlegg

Familien min, både foreldrene og søsknene mine har masse penger. Det har ikke vi. I går fylte mini 6 mnd og vi inviterte til kaffe og kaker for å feire.

Jeg hadde trodd det var normalt at gjestene kom med gave til mini, men ingenting - INGENTING - hadde de med. Men kake skulle de spise!

Fortsetter under...

Det er jo ikke vanlig å ha med gave på 6 mnd dagen da!! En kan jo ikke si at en inviterer til bursdag for han har jo ikke bursdag. og da er det ikke vanlig med kake. jeg kan ikke forlange å få gave hver gang jeg inviterer noen hjem til oss for å feire et eller annet. det blir kravstort ja! spesielt.

Nå er det ikke helt vanlig å feire halvtårsdager da...hadde det vært en reell bursdag skulle jeg forstått deg, men her synes jeg det blir for dumt både å feire og forvente gave..vent til ettårsdagen med å bli sur..

Det er jo ikke normalt å feire 6 mnd. da ...du fikk vel gaver da babyen ble født og på 1 års dagen vil h*n få bursdagsgaver. Jeg har aldri forventet gaver på mine halvtårsdager - jeg blir 33 1/2 kom på kaker, og så forventet gaver ...ja jeg synes dette var kravstort, særlig fordi du pressiserer at familien din har penger - det har ikke noe å si det, har aldri hørt om noen som skal feire og forventer gaver til 6 mnd dager ...

Annonse

Hehe.. Seriøst? Forventer du virkelig at andre i det hele tatt skulle kommet på ideen å ha med gave til en halvtårsdag? Hadde jeg aldri tenkt på en gang. Hadde kommet om jeg var invitert for å feire og spise kake, men hadde tenkt inni meg at det var nå en litt snål og søt typisk overentusiastisk førstegangsmamma-ting å gjøre, og altså ikke en gang ha tenkt over at noen gave kunne vært forventet.

I tillegg til da barnet ble født fikk vi gaver da vi feiret 1 mnd, 2 mnd, 3 mnd, 4 mnd, 5 mnd, 6, mnd, 7 mnd, 8 mnd osv.

Neste uke er det tid for å feire 27 mnd dagen og jeg regner med at alle kommer med gaver da også. Får de får jo tross alt kaker å spise som jeg har invitert på.

Annonse

æææ kom akkurat til å tenke på at jeg blir jo faktisk 27 1/2 år i morra!!! da blir det kakebaking i natt og selskap i morra:):) sørge for å be flest mulig da slik at jeg kan håpe på flest mulig gaver...

tulling hi..

men en ting jeg lurer på... du klager over at dere har dårlig råd.. hvilken rolle hadde det da spilt om ungen hadde fått penger??? hadde ikke dem blitt satt rett på spare konto til ungen eller var planen å bruke dem selv?? at det var det som var baktanken?? i så fall: TULLING!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...