Gå til innhold

Er det ego å reise på tur "alene"?

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har bestillt meg en sydentur sammen med en god venninne. Vi skal være borte 1 uke og min mann skal ha fri fra jobb. Jeg hadde gledet meg til late dager i solen, lese en god bok, sove så lenge jeg ville å bare ta hensyn til meg selv bare. Men! Nå jeg forteller famile og venner at jeg skal til syden blir jeg møtt med JAHA.. mhm.. ja vist du tar deg råd til det osv osv... Bare en venninne som synes det var en god ide. Dette har fått meg til å tenke på at det kanskje er litt ego? Jeg har har 4 barn og har vært mor i snart 14år. Utenom noen helgeturer med min mann er dette noe jeg ikke har gjort før. Vi var i syden sammen med barna tidligere i år. Jeg er der for barna neste hele tiden og synes det har vært en gøy men travel 7 ukers sommerferie. Som mødre flest går barna forran det meste og jeg selv til sist. Såg fram til å lade batteriene å at ungene skulle få en utvilt mor som var klar til å møte høsten. Jeg skal selvfølgelig reise, jeg kommer nok til å storkose meg, men jeg ønsker bare litt tilbakemeldinger på om dette er en "akseptabel" ting å gjøre nå å da?

Fortsetter under...

Ja, hvorfor ikke??? Jeg hadde nok reist med mann og barn, men jeg er også i stand til å reise med venninne sålenge barna var hjemme med pappan sin =)

Jeg er ikke særlig for å reise begge foreldrene med barnevakt til ungene en hel uke eller to, MED mindre det er snakk om bryllupsreise!!!

Sålenge ungene får oppleve å reise likevel ser jeg ikke problemet! Hadde vært noe annet om du og mannen dro på sydenturer konsekvent alene hvert år.....

Reis med god sammvittighet, kanskje de som er negative bare er skikkelig misunnelige =) =) =) God tur og kos deg masse =) =)

Ser ikke problemet i det hele tatt. Barna er sammen med sin far, dere har vært på ferie med barna allerede, og har vært mye sammen i sommer. Skjønner ikke hvorfor du må spørre en gang, jeg, og synes det er merkelig at du får negative på dette.

Ser virkelig ikke problemet jeg heller. Det må da være deg vel forunt å få en liten ferie?:) Dra og kos deg, slapp av, sov lenge, sol deg og bad og bare ha det gøy! Du kommer til å ha kjempemasse energi til unger og familie når du kommer hjem igjen, da:) God tur!

Annonse

Vet du hva. Du skal selvfølelig reise på tur, og nyte hver dag! Ja, vi er mammaer... men vi er så mye mer enn det. Vi skylder våre barn å ta vare på oss selv, så man skal absolutt være litt egoistisk i blant.

Gjest Hercule Poirot

Ego? Ja, men hva så? Akkurat så ego som du helt garantert fortjener! Så ego skal man være av og til!

Når menn drar på fisketur og/eller jakt, eller motorstevner eller hva det nå er, så er det helt greit. Alltid. Men når mor drar bort alene noen dager? Å, så fælt! Dårlig mor, stakkars mann og stakkars unger.... PØH! Tull!

Selvfølgelig skal du dra, og selvfølgelig skal du storkose deg! GOD TUR!!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...