Skaubinna Skrevet 18. august 2011 #1 Skrevet 18. august 2011 Har du prøvd babyakupunktur med gutten din som jeg nevnte for deg tidligere? Tenkt mye på deg siden jeg skrev til deg, men ikke sett at du har nevnt noe om det.....jeg mener ikke å mase på deg, men vil på det sterkeste anbefale deg babyakupunktøren jeg har gått til med datteren min som vi slet med de første mnd pga ymse. Bl.a. KISS, lite søvn, uro, magetrøbbel, umodne tarmer og....ja you name it. Leste innlegget ditt nå med high need babies......jeg har slitt en god del med datteren vår (er inne i en tøff periode nå og sover ikke mer enn par timer sammenhengende på nettene da hun våkner hvert 40'ende minutt natten gjennom), men du har det tøffere! Du kommer til å gå på en smell stakkars om ikke ting blir litt bedre for deg og siden jeg selv tror veldig på dette akupunkturopplegget. Så......si fra om du vil ha navn og nr til vidunderdamen jeg tror vil gjøre hverdagen din MYE lettere! Klem Men uansett, spm mitt var mer myntet på om du har prøvd
Skaubinna Skrevet 18. august 2011 Forfatter #2 Skrevet 18. august 2011 Herregud......overse manglende setninger og glemte ord og merkelige oppbygninger av ord.....lite søvn gjør meg sakte, men sikkert mindre intelligent :-P
Gjest Madolyn Skrevet 19. august 2011 #3 Skrevet 19. august 2011 Hei hei!! Nei, vi har ikke prøvd akupunktur. Vært hos fysioterapeut 1 gang, manuellterapeut 2 ganger og kiropraktor 5 ganger så må ha en liten pause! Hehe... Syns som sagt at gutten begynner å bli litt bedre; han sover i vogna flere ganger per dag og de siste to nettene har han sovet 9 timer tilsammen, heeelt fantastisk!! Så håper at alderen kan løse en del her! Og trur det hjalp at jeg har kutta ut absolutt alt som heter koffein, pluss at han har starta opp med grøt og massasje hver kveld. Har planer om å gi ham et måltid på formiddagen også snart, men usikker på hva. Grøt trur jeg han forbinder med soving nå, så jeg vil ikke gjøre ham forvirret der. Prøvde så vidt med litt fruktmos men det er vel heller en dessert, og ingen god erstatning for morsmelk akkurat? Moren min trur at han trenger noe fast føde på dagen, for å bli mer harmonisk da, siden han nå er blitt bedre på natta en ukes tid etter oppstart med kveldsgrøt. Men han er jo så liten enda, bare 4,5 mnd... Er vel for tidlig å innføre måltid nr 2, spesielt når jeg har nok melk? Om han ikke
C.L.H85 Skrevet 19. august 2011 #5 Skrevet 19. august 2011 Tulla mi er ca 4.5 mnd og får grøt til frokost og kvelds, noen ganger litt fruktmos og mme midt på dagen;) Ingen klaging her. Hun er litt skeptisk til grønnsaks mos enda(er ikke videre søtt) Du kan jo kanskje gi litt velling til lunsj eller noe? Hvis du ikke vil gi noe særlig fast enda;)
Skaubinna Skrevet 19. august 2011 Forfatter #6 Skrevet 19. august 2011 Ja nei jeg ville ikke introdusert mer fast føde til ham ennå så lenge du har nok melk. Mm er jo det aller aller beste han kan få i seg. Så bra at ting er lysere i dag, ingenting jeg unner deg mer enn det! Men akupunkturen vil kunne hjelpe han å finne roen i seg selv nå som dere kanskje begynner å legge til dere uvaner for å få han til å sove. Jeg kan love deg at han mest sannsynlig vil sove mer og bedre og lengre etter et par behandlinger hos akupunktøren. Uansett, lykke til!
Gjest Madolyn Skrevet 19. august 2011 #7 Skrevet 19. august 2011 Ja, kanskje jeg bare syns at akupunktur virker skummelt? Hva koster det, hvor lenge holder de på, og hva skjer egentlig hos akupunktøren? Jeg gjør jo hva som helst for å få en mer harmonisk baby!
Skaubinna Skrevet 19. august 2011 Forfatter #8 Skrevet 19. august 2011 Vet du....det er heeelt legitimt å være litt skeptisk til å sette nåler i babyen sin. Jeg forstår skepsisen din veldig godt! Datteren min var ca 10 uker første gangen jeg gjorde det. Nålene som benyttes til babyer er så små at du nesten ikke ser dem, det er ikke vondt for babyen, men de kan gråte litt når nålen plasseres. Men det er mer et tegn på at den treffer riktig punkt enn smerte. Nåla sitter aldri i kroppen men tas ut med det samme. Hun jeg anbefaler til deg, er utdannet også til babyer. Hun har egne barn selv, lang erfaring, kjemperolig og flink med voksne og barn og kan behandle "alt". Også kolikk, umodne tarmer, trege mager, uro osv osv. Det tar kanskje en halvtime, men det er inkludert prat, kos med babyen og litt info om det hun trenger å vite. Selve nålene tar kanskje 5 minutter. Jeg lover deg det er verdt det! Koster 250,- pr konsultasjon. Vi har gått dit som sagt siden ungen var drøye 2 mnd. Vi har valgt å bygge opp immun forsvaret hennes også, satt nåler før vaksinene så hun ikke skulle få så mye ubehag, feber osv og også pga uroen hennes og da umodne tarmer. Fikk en myyyyyye mer trivelig unge etter at vi begynte hos henne her. Så prøv, du kommer ikke til å angre! Jeg tør nesten love deg at du vil merke forskjell. Så sikker på dette er jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå