Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har begynt å tenkt på dåp? Eller kanskje er ferdig?

Trenger litt inspirasjon. Om både pynting, bordkort, takkekort, invitasjoner. Kanskje noen vet om noen sider på nettet?

Skrevet

Skal ha dåp nå til søndag *grue seg* tenker på hvite duker, lyseblå tallerken, lange, høye og gjennomsiktige lysestaken med lyseblå lysekroner(er d det d het?) og selvsagt lyseblå stearins lys. så er det mye fint bordpynt på nille og kid tror jeg det var , steiner o.l. Baby servietter hos bokhandel og glassene har jeg ikke tenkt på enda. Kommer sikkert til å se for enkelt ut smmenlignet m andre men men :)

Skrevet

Vi hadde barnedåp hjemme hos oss selv da nurket var 5 mnd gammel. (ville vente med det til jeg hadde innført grøt måltid så slippet jeg og ammet i ett samt at babyen vår ble mye roligere). Satt bordene i U form i stua vår. Vi var totalt 30 personer til middag hvor av 26 voksne, 2 små unger og 2 spedbarn. De små ungene fikk ikke eget bordplass. De ble plassert enten på vippestol ved siden foreldrene sine eller på tripptrapp stol på kanten av bordet.

Gjorde det ganske enkel, kjøpte inn hvite teflon duker på Prinsess (om man uheldig sølte saus eller andre drikke varer, er det bare å tørke det opp uten å være redd for at det ble gjennomvåt. Lett å stryke, lett å vaske dem rent). På dukene ble det plassert blå fine løper som vi hadde kjøpt på Bohus, fine turkis telysholder på Nille (valgte det fremfor lysestake med tanke på velting) samt 2 dåpsbukett på de to lengste bordet og 1 lite ett på det minste bordet. Det var alt som sto på bordet siden maten tok mye plass også. Vi valgte hjemmelaget blomkålsuppe til forrett, lammelår til hovedrett med tilbehør og vaniljeis med skogsbær til desser. Og til kaffe kom det 4 par til så vi var vel til sammen 44 stk med både stort og smått. Og til 44 stk hadde vi beregnet 6 store kaker pluss rundstykker (en del er langveis fra, kjekt å fylle magen før de må kjøre hjem). De 5 kakene var dåpskake (rund marsipankake), verdens beste, gelekake, selskaps sjokoladekake (sukkerbrød bunn med raspet sjokoladebiter, fylt med vanilje + pisket fløte + smeltet sjokoladeplate som fyll, til pynt smeltet sjokolade + pisket fløte) og frukt ostekake :) Og det ble en god del kaker igjen. Man lager som regel altfor mye, men man sier ikke nei takk til reste kaker party dagen etter med barselgruppa si :) Ellers så tok min kjære noka på jobb også.

Du får lykke til med barnedåpsforberedelse :) Det kommer til å gå bra skal du se! Forresten ikke vær redd å spør om hjelp. Alle kakene var bakt av slekta vår. Og når det gjelder maten som må stekes eller kokt en stund, hadde vi gjort i stand i forveien, gjaldt lammelår, saus, fløtepoteter og blomkålsuppe som var halv ferdig stekt og kokt, resten av steketida og koketida utførte vi på selve dåpsdagen. Det ble knall godt!

Skrevet

Vi skal ha dåp nå på søndag. Snuppa er 8 uker.

Vi har leid et lokale ved kirka, så vi drar dit etter vi er ferdige i kirka og har tatt bilder og sånn.

Venninnen min ordner med koldtbord som hun setter fram før vi kommer. Ei annen venninne har blomsterbutikk, hun lager små buketter som alle får ved sin tallerken. Vi skal ha langbord til middag og bordgrupper under kaffen.

Vi har bestilt en stor marsipan kake/dåpskake. Og har fire hjemmelagde kaker (verdens beste, suksessterte, sjokoladekake, ostekake).

Har lagd bordkort: bilde av snuppa der vi har trykket inn Velkommen til Emilies dåp 21 august 2011.

Håper det blir bra....

Skrevet

Vi har hvite duker på bordene. Rosa stearinlys. Skal kjøpe rosa kubbelys i tillegg.

Skrevet

Skal ha dåp i morgen. Vi har bestemt oss for å gå for middelhavsstilen der alle som kommer tar med enten en rett eller en kake. Da kan vi be masse folk uten at det koster oss masse, blir vel litt over 50 stykker. Har ellers kjøpt det meste av pynt på ebay. Der finner man masse fint som koster ingenting, og så lenge man ikke kjøper ting over 1000 kr så betaler man ikke noe i toll og mva. Kjøpte også noen helium ballonger med dåpstekst som jeg skal fylle med helium :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...