Gå til innhold

Ang vintersko. Noen med erfaringer på Sorel?

Anbefalte innlegg

Har de siste årene brukt viking sine vintersko samt kavat sine vinterstøvler. Kavat vinterstøvler blir jeg fortsette med da de er super til høsten og til "varme" vinterdager med slaps, men vinterskoene er jeg mer usikre på.

Barnet er 5 år og går i utebhg. Bor nord i landet og han er en fryspinne når det gjelder føttene. Er Sorel som sko å beregne eller er de mer ment som bruk på slapsete dager? Kan de erstatte viking sine vintersko eller vil de ha samme funksjon som kavat sine vinterstøvler? Og hvilken modell anbefales? Pris har ingen betydning.

Fortsetter under...

Sorel er supre. Vi har brukt den modellen som har en løs, tykk ullsokk inni. Umulig å fryse med noe sånt helt inntil foten, og "ytterskoen" er støpt og dermed helt tett.

Kommer aldri til å bruke noe annet enn Sorel tror jeg.

Takk for svar:)

Dere bruker da denne skoen daglig, på samme måte som jeg ville brukt viking sine gore-tec? Kavat skoene har jeg nemlig istedet for duck-boots(??) og andre typer forete støvler, men det er ikke denne funksjonen Sorel har?

Vi hadde viking vintersko til jenta i fjor vinter. Men fikk beskjed fra bhg at hun veldig ofte var kald på beina, og ble tipset om å kjøpe sorel. Det gjorde vi og var kjempefornøyd med dem. Sånne med gummi på foten, vannavvisende stoff oppover ankel/legg og løs ullsokk inni. Da var det slutt på kalde føtter, så her blir det sorel i år også!

Takk:) Her fryses det raskt på bena også. Ifjor var jeg oppe i 3 par sko som ikke ble brukt mer enn et par ganger før jeg måtte kjøpe nye da han ble kald i alle. Så ecco, kavat (vintersko) og pony eller hva det heter ble alle forkastet.

Nesnalobber brukes i de kaldeste månedene men blir nok Sorel til "vanlig" bruk:)

Takk igjen:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...