Gå til innhold

Oppgitt av meg selv!

♡ Ønsker en liten spire ♡

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk beskjed fra gynekologen i dag at alt så bra ut, men at grunnen til jeg ikke fikk eggløsning (enda til jeg hadde veldig mange egg som ville komme ut) var vekta mi! :(

Jeg hadde det vell litt i bakhodet at det kunne være grunnen til at det ikke har kommet en spire enda.

Så nå er det vel å legge om hele kostholdet, og begynne å trene.

Kanskje jeg skal prøve meg på zumba, noen som har erfaring med dette som trening?

Må innrømme jeg er temmelig lei meg egentlig, selv om jeg vet at jeg må ned i vekt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, rart å høre at det er grunnen egentlig,

JEg syns ikke at du skal tro at der er hundre prosent sant, vekt tynn eller overvektig, man får barn uansett.. Legge om kostholde til noe sunt man liker å spise er jo greit! Men vil bare si at det samme sa legen til søsteren min, som var overvektig, men hun ble gravid på første forsøk, og de var redde NÅR hun ble gravid, men alt var helt i skjønneste orden, gutten var sunn som bare det og hun var sunn. så ikke hør blindt på hva leger sier.

Altså det jeg prøver å si er ikke bli lei deg, leger sitter ofte og er veldig arrogante i sin legefrakk, og er ikke alltid like medmenneskelig. Dette ordner seg nok! og når det kommer til zumba så har jeg hørt det er effektivt!:)

Lykke til!

Skrevet

zumba er kjempebra.. Jeg gikk ned to buksestr. og 8kg på 5mnd før sommeren.. Dessverre spiste jeg for mye i sommerferien så har lagt på meg litt igjen (men buksene passer fortsatt) så nå er det full skjerpings og trening igjen.. Skal til forsamtale på fertilitetsklinikken 29.sept så ønsker å gå ned litt før det, selv om jeg er innenfor bmi-grensa

Skrevet

Zumba er kjempe gøy :) det er nesten det eneste jeg trener hehe :) :) opp med humøret,det kommer til å ordne seg. leger har en tendens til å overdrive litt. men det skader jo ikke å gjøre om litt på kosten å trene, det får du jo igjen for i svangerskapet :)

lykke til :)

Skrevet

Takk takk får så mange kjekke svar, hjelper virkelig på når humøret var litt langt nede på etter en slik dum beskjed! :)

Jeg har bestemt meg får å ta "tiltak" fra mandag av, så får vi se hvordan det går! :)

Zumba har jeg faktisk nettopp kjøpt, så det har jeg hjemme, syns det er like greit når jeg ikke er noe til treningsmenneske, altså treningsstudio ol! ;)

Takker får all støtte!! :) :)

Skrevet

Ja, enig i at du må prøve Zumba. Håper du kan finne godfølelsen hjemme i stua når du trener.

Jeg trener mye, men har vært slapp med kostholdet nesten siden forrige svangerskap. Da veide jeg 8 kg mindre enn nå og jeg er så redd for at vekta skal "ødelegge" for meg nå. Så heldigvis jeg for første gang fått med mannen min på å spise sunnere. Jippi! Det hjelper at man er to.

Skrevet

Ja det hjelper masse når man er to.

Prøvde å lure mannen min til å bli med å trene, men det klarte jeg ikke! ;)

Men han skulle bli med å gå lange turer med meg da, så det hjelper jo litt det også!

Jeg har allerede bestemt at mandag er dagen jeg begynner, så skal til innkjøp av diverse sunn mat, frukt, grønnsaker ol i dag, så er alt klart! :)

Var til og med nede i kjelleren å fant fram noe treningsgreier jeg kjøpte på tvshop for noen år siden, en steppemaskin, og en som går på magen! :)

Gleder meg litt til å se resultater, og håper virkelig jeg klarer det og får den støtten jeg trenger hjemme.

Skrevet

Hei

Det er vel vanskelig å fastslå akkurat hva som er årsaken til ting. Men i motsetning til enkelte av de andre som har svart deg, så syns jeg egentlig du har fått ganske gode nyheter. For vekta kan man jo som regel gjøre noe med, og det er jo kjempebra at alt annet ser bra ut!

Men jeg vet at det kan være en utfordring å legge om livsstilen også. Jeg har prøvd zumba, og syns det er morsomt. Hvis du har tenkt til å trene på treningssenter kan jeg anbefale afromoves også. Det er litt samme type trening, men med litt mer humor.

Jeg har en blogg om prøving, graviditet og livsstil som heter "en sunn kropp i en sunn kropp". Hvis du har lyst kan du jo titte innom. Jeg er ikke noen trenings- eller kostholdsnazi altså, tvert imot. Jeg trenger å skjerpe meg litt jeg og :) Så det kan jo hjelpe å se at det er andre som har lignende prosjekter. Jeg starter også for fullt på mandag.

http://ensunnkroppiensunnkropp.wordpress.com/

(hvis du titter innom er det et innlegg der nå om en spontanabort jeg hadde. Ikke la det avskrekke av det, bloggen skal ikke handle om den).

Lykke til med prøvingen, håper det klaffer for deg snart.

Skrevet

kan jeg spørre hvor mye overvekt det er snakk om?

ER jo kraftig selv, ganske tong,men føler meg ikke så tjukk enda jeg er 89 kg,...

Skrevet

Var inne å tittet på bloggen din, og jeg titter nok innom igjen også! :)

Jeg kunne jo selvfølgelig fått verre nyheter enn vekta mi da.

Bare tanken på endometriose og verre ting, huff, vil ikke tenke på det engang.

Men bare det å legge vekk hele den gamle livsstilen, ja det kan jo bli vanskelig.

Kan vel ærlig innrømme at etter jeg traff forloveden min, for snart 4 år siden, så var jeg jo lettere på vekta.

Har lagt på meg rundt 30kg siden den gang, og kan vel egentlig forstå hvorfor.

Du blir liksom som i en transe, spiser mer, blir kanskje litt slakkere på det du gjor før, jeg gikk veldig mye tur, og var ellers egentlig ganske aktiv.

Men så skal det sies at jeg aldri har vært den tynneste kniven i skuffa, har alltid hatt noen kilo for mye, men aldri vært overvektig.

Nå er jeg 170 høy, og veier hele 98kg!

Herregud, hadde ikke trodd det ville gjøre så vondt å faktisk skrive ned den totale vekta mi! :(

Jeg er 25 år, og 98kg!

Huff.

Jeg har kikket litt på cambridgekuren, og tror jeg skal begynne med den i noen uker.

Det blir nok veldig hardt, men når jeg da plutselig ser resultater, så er det virkelig verdt det!

Jeg vil komme meg ned på 60-tallet, og tror jeg vil bli temmelig fornøyd med det!

Skrevet

Huff, ja, det kan være veldig sårt og vanskelig det der med vekt. Og det sniker seg liksom på uten at man merker hver enkelt kilo, og så plutselig er det blitt mye.

Jeg gikk ned ganske mye i vekt etter at jeg fikk datteren min, og hadde lyst til å gi deg et lite tips: Vekta går ned i rykk og napp, og noen ganger står den stille selv om du er flink. Men da går man ofte ned i størrelse likevel. Så hvis man tar noen strategiske mål når man begynner, kan man måle seg på nytt en gang i blant. Og det å se at målene går ned kan være enda mer motiverende enn å se vekta gå ned. For det er jo centimeterne som syns, ikke sant?

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...