Gå til innhold

Hjertelyd-hvor tidlig kan denne høres hos lege?

Anbefalte innlegg

Mulig jeg er paranoid nå..

Har de siste to-tre dagene hatt lite symptomer. Ikke annet enn litt stikking (sjelden men de er der) i siden av magen og nede foran over skambeinet og at jeg er trøtt store deler av dagen.

Resten av symptomene har liksom forsvunnet.. Vet det er vanlig med svigning i symptomer, men er det vanlig at de plutselig blir helt borte sånn?

Skal til legen til onsdag, da er jeg ca 9 uker på vei. Kan jeg be om at hun lytter etter hjertelyden da?

tenker selvfølgelig på MA siden jeg ikke har blødd noe... uff, er jeg bare hysterisk nå?

Fortsetter under...

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3

Når du er redd for MA, så er det nok det verste du kan gjøre, å be legen om å høre etter hjertelyd i uke 9.. Det hender seg at lege/jordmor finner hjertet da, men det er ingen garanti, og det vil nok gjøre tankene verre..

I svangerskapet mitt i 09 fant vi to små hjerter i uke 9+3 (viste alt at det var tvillinger) og jordmor sa det antaglig ble funnet så fort/tidlig pga at tvillinger tar mer plass. Men i fjord årets svangerskap, fant vi ikke hjertelyden i uke 10+2 og fikk ny time ca en uke senere, 11+4 fant vi så vidt hjertelyden.

Denne gangen skal jeg til jordmor i uke 11+3, og kommer til å be om å høre etter hjertelyd, men jeg tar det rolig i forhold til dette med hjertelyden..

Tipset er vel heller å prøve å trumfe gjennom en tidlig ultralyd? Eller ta en privat.

takk for svar:)

Jeg skal på privat ul 6.september... bare syns det er så fryktelig lenge til... hehe..De hadde ikke time før. med henvisning hadde de ikke før i slutten av september!!

Mest sannsynlig skal jeg ha tidlig ul uansett pga komplikasjoner i forrige svangerskap. Men når det blir er jo uvisst for da blir jeg vel henvist til sukehus, ikke gyn.klinikk(der jeg har bestilt privat).

Uff, skal ikke være så greit:/

Er jeg bare paranoid tror du? kjenner jo noe nede i magen i dag(sånn verking på en måte), men syns symtomene har blitt så svakere...?!

:(

Vel, sist svangerskap mistet jeg alle symptomene mine i uke 8+3.. Da var de blit borte over natta, og jeg sitter jo her med en sønn på 6 månder.. Så tror ikke man må være for besatt på hvor lenge symptomer skal vare eller ikke.

Kan jo høre med jordmor/lege om å høre etter hjertet, eller kanskje ta hCG tester? Om det er MA, så pleier hCG rase litt eller mye på en uke.

oki:) takk!

Husker ikke fra sist gang...men da fant jeg ikke ut at jeg var gravid før jeg var 8 uker på vei heller så...hehe..:)

Hører med lege om hcg stigning jeg...det høres fornuftig ut..

Hjelpes, jeg som trodde jeg skulle være litt mer avslappet denne gang :P

Jeg har hatt det akkurat som du beskriver. Syns egentlig til tider det er sånn fremdeles, er nå i uke 17!

Syns ikke du er paranoid, men jeg ville (prøvd så godt jeg kan) å bare la det bero. Det er ikke forventet å merke mer symptomer enda, og det blir bare stress og styre med ultralyder og forsøke å finne hjertelyd (som hun over sier er det lite sjanse for å høre den enda hos jordmora).

Når det er sagt må jeg innrømme at jeg har tatt opp til flere graviditetstester etter den første, bare for å få bekreftet at d fremdeles

var graviditetshormoner her.. huff, spennende tid, på godt og vondt!

Lykke til

Annonse

Tror nok aldri man blir rolig i forhold til om det går bra eller ikke.. Vi planla ikke den jeg bærer nå, og tanken på to så tette var et ork for oss begge, men jeg har siden vi fant det ut vært redde begge to, for at det skulle gå galt ;) Vi fikk tidlig ultralyd (8+5) og fikk se hjertet banke, trodde man skulle bli rolig etter en slik bekreftelse, men neggu heller ;)

Må nok bare lære oss å roe ned litt.. Starte med yoga eller et eller annet ;)

spennende er det iallefall ja! hehe..

jeg har hatt masse symptomer hittil..Vært kvalm(veldig til tider), trøtt og sliten hele tiden, masse heftige murringer i mage og verking i rygg, kjempe ømme pupper(de er der enda forresten!) svimmel, fysen hele tiden osv...

Men nå er det plutselig så mye mindre symptomer.. uff, jeg VET jo så godt at symptomene er svingene og det ikke er forventet å merke like mye hele tiden... men uff..Klarer liksom ikke å roe meg for det.

Ultralyden er bestilit og dit skal jeg 6.september.. får vel bare smøre meg med tålmodighet og vente til da... Den skal jeg ha pga komplikasjoner da jeg gikk gravid med lillegull.

jaja, takk for svar i allefall jenter:):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...