Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 18. august 2011 #1 Skrevet 18. august 2011 De to ukene som har gått, har gutten vår plutserlig fått noe veldig til sår rumpe! Det er virkerlig ille blitt. Prøvde potetmel, da dette hjalp før, og det tørker jo inn de sårene som væsket, men ikke mer enn det.. Prøvd div kremer (så og si alt du får tak i til sår barne rumpe, han ligger store deler av dagen uten bleie, og på natt bytter vi tissebleie to-tre ganger (heldig med en sønn som sover gjennom bleieskift om han er trøtt) Til og med prøvd canesten kremen (mot sopp) da legen foreslo at det kunne være sopp, men alle kremene ser bare ut til å ha gjort vondt verre! Nå går det i pottetmel for å trekke ut fukten, og han er uten bleie på dag, ser jeg at han må bæsje/tisse så forter jeg meg å holde han over do (eller ei bytte som står klar i stua) ellers ligger han på håndkle.. Vet ikke våre arme råd snart.. Han har ikke vært plaget av det, før i går, da ble det en del sutring, og det gjør jo mammahjertet desperat etter en hurtig løsning..
MillaLilla Skrevet 18. august 2011 #2 Skrevet 18. august 2011 Har du proevd inotyol? Det har fungert paa lillerusken naar det har vaert som vaerst med utslett. Ellers har jeg nok ingen tips ved siden av alt det du gjoer allerede. Stakkars lille gutten din, det er saa faelt naar de har bleieutslett og man ikke faar det bort!
Anonym bruker Skrevet 18. august 2011 #3 Skrevet 18. august 2011 Hei! Jeg ser du allerede har fått råd om Inotyol - det fungerte i hvertfall for oss. Vi smurte på et tykt lag (ikke smør den inn, la den sitte skikkelig på huden) og hadde på nytt lag hver gang vi byttet bleie. Svigermor som er barnepleier fnøs for øvrig av potetmel - hun mente det kunne gjøre vondt værre - men sverget til Inotyol i stedet. Jeg har rådet et par venninner om samme salve og der har også babyene blitt bedre i løpet av et par tre dager. (vår baby hadde skikkelig illrøde "brannsår", men de væsket ikke). Tvi, tvi!
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 18. august 2011 #4 Skrevet 18. august 2011 Prøvd ut, men null hjelp :-( Frister lite å sette på bleie til kvelden igjen..
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 18. august 2011 #5 Skrevet 18. august 2011 Potetmelet funker bra mot fukten her, jeg smører det forsiktig på der det væsker, også bruker jeg sminke børste og børster det bort igjen etter 10 min, da er baken tørr og god i forhold til uten det hvertfall..
kinaputten Skrevet 18. august 2011 #6 Skrevet 18. august 2011 kan jo være at det har gått sopp i det, det skjedde hos min da han var liten paga at han hadde bløt avføring heeeele tiden. Måtte dermed ha en soppdrepende krem og da gikk det over på null komma niks og han har aldri vært sår etter det. I norge kan du få noe som heter krystallfiolett på apoteket eller krem.
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 18. august 2011 #7 Skrevet 18. august 2011 det tengte legen også, så vi prøvde sopp midel, men ser ikke ut til å være det heller.. I hele dag har han vært bleiefri, og jeg har løpt med han til doen når han har vist tegn til å gjøre noe (han starter å lage "grynte" lyder) og klappet baken tørr med gassklut etter do besøket, og det ser mye bedre ut nå faktisk! Så nå er det vel like før jeg invisterer i potte her, så kan han være bleieløs hele dagen når vi er inne hvertfall! Får jeg heller følge med på han og få han til potta når han skal gjøre noe, også får jeg kjøpe tisselaken å legge han på når han sover dagslurer.. Når det er natt, og når vi er ute på noe, så må han jo ha bleia, men da må jeg da kunne klare å skåne rumpa hans?!
lillenims Skrevet 18. august 2011 #8 Skrevet 18. august 2011 Har du prøvd tøybleier? De slipper inn mer luft og er generelt ofte mer skånsomme mot huden. Jeg ville forsøkt bomullsbleier og ullbukse utenpå, ullbuksa gjør det hele vanntett. Det er masse info på bleieforumet på tettinntil.no.
Flaggermusa Skrevet 18. august 2011 #9 Skrevet 18. august 2011 Har du prøvd bepanthen? Den funker knall her hvertfall. Fås på apoteket. Hvit og lyseblå tube.
Prinsessegull Skrevet 18. august 2011 #10 Skrevet 18. august 2011 Vil absolutt anbefale deg å prøve tøybleier! Jeg legger til link fra bloggen vår om litt informasjon.. http://lillehjerte.blogspot.com/2011/03/hvorfor-bruke-tybleier.html En av mine nærmeste venner brukte papirbleier og babyen hennes fikk etterhvert store åpne sår og hun hadde prøvd ALT av kremer og ingenting fungerte, så hun bestemte seg for å sluttet med papirbleier som for øvrig inneholder mye kjemikalier som ikke er bra for stumpen og begynte med tøybleier så forsvant såret og babyen har aldri siden vært plaget med sår stump - ikke så mye som litt irritert en gang. Jeg sier ikke at du skal gå over til tøybleier for fulltid, men kanskje prøve til stumpen er blitt bedre? Er det noe du lurer på angående tøybleier så send meg gjerne mail Uansett masse lykke til og håper det går over snart!
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 18. august 2011 #11 Skrevet 18. august 2011 Får lese litt om tøybleier, så får vi se hva det blir.. Kommer en unge til i mars, så kanskje det er mer økonomisk også å bruke tøybleier? Kan ikke si jeg vet noe om dette..
<3 Mamma til Birgitte&Lucas <3 Skrevet 18. august 2011 #12 Skrevet 18. august 2011 jeg husker det var et mareritt med jenta mi. Hun var illrød i rumpa så sår hun var..prøvde flere forskjellige salver, men ingenting hjalp. Fikk et tips fra min bestemor. Hun ga meg en krukke med noe som heter melkefett. Jeg smørte dette på sårene hennes og dagen etter var hun helt fin i rumpa! Og nå overdriver jeg ikke heller. Ligner veldig på vaselin. Jeg vet ikke hvor hun har kjøpt denne, men vil tro det er noe hun har fått fra apoteket eller noe. Kan absolutt anbefale melkefett!
74skytte Skrevet 19. august 2011 #13 Skrevet 19. august 2011 Asseli (tror jeg den heter) har fungert veldig bra for oss. Var på apoteket for kjøpe inotyol, men ble anbefalt Aselli. Virker fra et bleieskift til det neste. Ellers har jeg hørt potetmel funker bra, og mange som sverger til Inotyol. Håper det hjelper snart.
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 19. august 2011 #14 Skrevet 19. august 2011 Rumpa hans er snart like fin igjen, han har vært bleieløs på dagtid nå, og det har vært en del frem og til bake mellom do og bytte, noen uell på håndkle som jeg har lagt løst om livet hans, men han er virkerlig bedre enn på lenge nå Så blir nok en del lufting og bar rumpe mens vi er hjemme hvertfall Ble ikke så mye til styr å følge med på han om han måtte gjøre noe, så tror dette blir løsningen jeg, slipper vi å smøre masse kremer som risikerer å gjøre baken enda mer lufttett. Men takk for tips og råd dere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå