Gå til innhold

noen fra nøtterøy, tjøme eller tønsberg her?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer helt ann på hvor avhengig du er av å komme deg ut på e18, syns nå jeg da!

Vi er avhengig av det, og har derfor bosatt oss på Eik. Det er det enkleste ifht nærhet til butikker, skole og e18.

Ellers er det fint på Nøtterøy og Tjøme, men da litt avhengig av hvor han har fått jobb.

i selve byen? Da er det nok hipp som happ, egentlig. Det tar dog lengre tid å komme seg fra nøtterøy til tønsberg, enn omvendt, når det er rush. Så det kommer jo litt ann på hva han trenger sånn sett. Tror Nøtterøy er fint, men jeg er så vant til å bo i Tønsberg at det ikke frister :)

Det kommer an på hvor villig man er til å stå i kø.. Mot Nøtterøy og Tolvsrød/ Husvik/ Ringshaug er det grusomt med kø rundt kl 16-17 og 7.30 på morgenen. Men likevel er Tolvsrød og Ringshaug nydelige steder! Vi har bodd begge stedene tidligere, men bor nå på Eik. Mye mindre trafikk her og ganske likt som Tolvsrød, men da uten nærheten til stranda, noe jeg savner sterkt. Nøtterøy har jeg aldri vurdert engang, pga kanalbrua som eneste mulighet bort derfra og at man MÅ gjennom bomringen uansett hvor man skal.

Annonse

Hei :-)

Jeg har vokst opp på Nøtterøy, nærmere bestemt i Vestskogen. Vestskogen er et utrolig koselig tettsted med mange hus, koselige veier, lite trafikk og det er veldig barnevennlig. Det er et par-tre barnehager der, en vanlig barneskole + steinerskole, ungdomskole i nærheten (2 stk)

Jeg hadde en skikkelig koselig oppvekst der og føler det er et veldig bra sted for barn å vokse opp :-) Det er ca 10 min med bil til Tønsberg sentrum, ellers ligger Borgheim og Teie 5 min unna. Der er det mindre sentere, banker, butikker osv...

Nå bor jeg i Tønsberg kommune, nærmere bestemt Tolvrød. Syns det er kjempekoselig her, men kanskje litt mer sentralt enn Vestskogen. Her har vi 5 min med bil til byen, gode bussforbindelser, kino ikke langt unna, flere treningssentere, godt utvalg av matbutikker og et greit utvalg av andre type butikker (bank, apotek, blomster, klesbutikker, frisør) i nærheten. Det er nærme stranda og det er mye barnefamilier rundt her. 2-3 barneskoler og 2 ungdomskoler, og en hel haug av barnehager - private og kommunale.

Ellers i Tønsberg har man Eik, Sem og i sentrum. På Nøtterøy har man Teie, Torød, Foynland og Husvik. Dette er typiske tettsteder - forholdvis sentralt... Men har ikke bodd på noen av stedene så føler ikke at jeg kan uttale meg om åssen det er å bo der :-)

Hvis du har mulighet så ville jeg brukt en helg her og reist litt rundt å kikket, Utvalget er stort og stedene er ganske forskjellige. Noen er landlige mens andre er veldig sentrale og mer trafikkerte. Alt er avhening av hva dere ønsker og hva dere trives med :-)

Mellom Nøtterøy og Tønsberg er det kun èn bilforbindelse og det er Kanalbroa. Den er ikke akkurat moderne og hadde trengt å bli utvidet, hehe. Det er mye kø over broa, begge veier, om morgen og ettermiddagen. 20-30 min i kø der er nok ikke uvanlig... Ellers har de fått en gangbro da, men det hjelper jo ikke så mye på biltrafikken :P

Det er snakk om å lage en bro til, eller tunell, men det er ikke bestemt enda og det vil nok gå noen år før det evt er på plass....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...