Gå til innhold

OTH tvilling - burde jeg slå til?

Anbefalte innlegg

Vi har et barn som fylte to i sommer og venter nummer to i februar. En kollega av meg ønsker å selge OTH tvillingvogn for 2500 kroner (kun sportsvogna). Bør jeg slå til??

For det første er jeg usikker på hvor stort behovet for søskenvogn kommer til å bli (antakelig bare når jeg skal ut med begge alene - og det kan jo fort skje). Samtidig vet jeg ikke hvor ideelt det er med en vogn som jeg ikke kan ha bag til babyen på? Denne vogna har nemlig dobbel kalesje. Det vil si at jeg ikke kan ha oppe kalesja på den delen der babyen sitter, og ha den nede der storesøstra sitter...

Samtidig - for det lille bruket vi kanskje kommer til å trenge ei søskenvogn er det kansje tilstrekkelig med ei sportsvogn. Så vidt jeg vet kan jo ryggen legges tilnærmet helt ned slik at babyen ligger greit nedi der?

Noen med erfaringer som vil komme med noen råd?? Takk på forhånd :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143489089-oth-tvilling-burde-jeg-sl%C3%A5-til/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har så god erfaring med denne vognen, at jeg vil våge å svare ja på spørsmålet ditt!

Vi har 17 mnd mellom jentene våre, og vognen har vært i daglig bruk siden lillesøster ble født for to og et halvt år siden. De første fire-fem månedene hadde vi en hardbag til lillesøster (den kan monteres på ene delen av sportsvognen, til salgs på Finn - må være tvillingbag ikke singelbag!). Det er ikke noe problem med kun en, stor kalesje!

Da jeg var hjemme med lillesøster, brukte vi dobbelvognen til å levere storesøster i barnehagen. Vognen er lett og fin å trille, og jeg gadd ikke å gå hjem for å bytte til singelvognen om vi skulle noe etter levering. Det ble rett og slett til at singelvognen ble veldig lite brukt!

Da lillesøster også begynte i barnehagen, ble vognen benyttet til å levere og hente begge jentene - og det gjør vi ennå, vognen er som sagt i daglig bruk og jeg tror nesten vi kommer til å fortsette med det til storesøster begynner på skolen, hehe. Utrolig deilig å bare stappe jentene i vognen om morgenen og fyke avgårde.

Som du forstår er vi veldig glad i den vognen og anbefaler den på det sterkeste!

Lykke til!

Du kan helt fint ha kalesjen oppe når du bruker 1 babybag. Har hatt den selv til mine med 21 mnd. mellom. Kjempegod vogn, og en helt annen kvalitet enn andre vogner du kan få kjøpt til den prisen. Men ville helt klart kjøpt en babybag til de første 4 mnd.

Jeg har ellers en bag som egentlig er til Mountain Terrain, som er hard, men som fungerer som en softbag (ved at du setter den rett inn i setet på sportsvognen), og som mangler "lokket"/trekket som man har over enden av vognen, men det har liten betydelse for utseendet eller bruken. Sendes mot fraktkostnad om du er intressert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...