Gå til innhold

oi, alderspoengene og poenget for ex phil hjelp betraktelig på snittet gitt:) Da blir jeg jusstudent i 5 år, wish me luck:)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjenner ei som tok jus og fikk 2 barn underveis, så dette går nok bra :o)

Et fryktelig slitsom studie da,- men visstnok VELDIG morsomt og interessant om man har sansen for det :o) Frafallsprosenten og strykprosent er mye, mye høyere enn legestudiet f.eks...Kanskje litt pga legestudiet er så vanskelig og komme inn på at kun de aller, aller beste kommer inn...Mens jusstudiet var (for 10-15 år siden iallefall) et stort studie, altså MANGE plasser, så ALLE som søkte, kom inn....Og da er jo sjansen større for at flere finer ut at de har "valgt feil":..:o)

Supert at du har fått plass, om dette er drømmen. Fem år er ingenting:o) Så plutselig har du jobb og karriere og kan være stolt forbilde for dine barn.......Det er tross alt en ekstra bragd og komme seg gjennom studier som mor, var en bragd UTEN at man var mor, syntes jeg selv noen gang :o)

Igjen,- lykke til:o)

Det er ikke mange som kommer inn i Oslo nå, ca 200 i hver pulje, høst/vår.

Tusen takk for fine, oppmuntrende ord.. Dette skal jeg klare:)

Annonse

Ikke helt riktig. Det er lenge siden jusstudiet har vært et studie med "MANGE plasser så ALLE som søkte kom inn". Da jeg begynte der for - faktisk - ca 15 år siden, var det påkrevd med et snitt på 5,2.

Studiet var åpent en gang på åttitallet tror jeg, vet okke når de snevret det inn igjen. Men karakterkravene endres jo med søkergruppen.

Studiet i seg selv er nokså teoretisk, jobbene etterpå er imidlertid desto mer varierte og morsomme - man kan brukes til mye rart som jurist :)

Lykke til med studoet, det går sikkert bra. Jeg gikk samtidig med en med to eller tre barn, og hun klarte seg kjempefint!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...